Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av solängel
När jag och ellla var på fiberfestival så kunde man köpa material från de olika utställarna och sedan lämna in det för spinning, mot en avgift. Så här blev det, det som jag plockade ihop!

Bild

PS. Det finns lite nytt i bloggen nu :wink:
Användarens profilbild
Av solängel
Sagas mamma skrev:Är det altså spunnit av olika andra garner? :hmm:
Nej, det fanns en massa olika fiber att köpa. Just i mitt garn är det färgad ull och lockar från nåt longwoolfår som inte kardats som är spunnit till garn. Det fanns också olika glitterfibrer att köpa som man kan spinna in i garn. Kolla in den här sidan, under "spinnmaterial".
Av tumbler
solängel skrev:
Sagas mamma skrev:Är det altså spunnit av olika andra garner? :hmm:
Nej, det fanns en massa olika fiber att köpa. Just i mitt garn är det färgad ull och lockar från nåt longwoolfår som inte kardats som är spunnit till garn. Det fanns också olika glitterfibrer att köpa som man kan spinna in i garn. Kolla in den här sidan, under "spinnmaterial".
Kul! :D
Användarens profilbild
Av solängel
Nettan skrev:Fräckt.
Vad skall du göra med det?
:hide: Jag vet inte än. :lol: Måste nysta upp det först så jag får en känsla för hur det är, hur långt mellan lockarna osv.
Av Nettan
solängel skrev:Det lutar åt något sjal/halsduksaktigt. Alt som effektränder på något.
Spännande.
Hoppas du håller oss uppdaterade med bilder under arbetets gång
Användarens profilbild
Av solängel
visslan skrev:Åh, vem var det som erbjöd den servicen?
Hon som har sidan jag länkade till tidigare, men det finns flera bara här i Umeå. Till och med jag skulle kunna spinna lite på beställning, men jag kan ju inte utlova ett jämnt och snyggt garn direkt :Hahaa:
Användarens profilbild
Av visslan
solängel skrev:
Hon som har sidan jag länkade till tidigare, men det finns flera bara här i Umeå. Till och med jag skulle kunna spinna lite på beställning, men jag kan ju inte utlova ett jämnt och snyggt garn direkt :Hahaa:
Aha! På Syfestivalen i Stockholm fanns bl.a. Solkustens ullspinneri med, men de hade typ 2 års väntelista. Och man skulle ha minst 4 kg ull, tror jag... :?
Användarens profilbild
Av solängel
visslan skrev:
solängel skrev:
Aha! På Syfestivalen i Stockholm fanns bl.a. Solkustens ullspinneri med, men de hade typ 2 års väntelista. Och man skulle ha minst 4 kg ull, tror jag... :?
Kia Jonsson här i Umeå (Vännäs) har minimum 50 g, iaf när jag pratade om att hon skulle spinna av min katt. Och då blandar hon det med 50% fårull, så det blir 1 hg.

Skillnaden är nog att ullspinneriet du pratar om spinner med maskin, och då behövs det lite mängder för att det ska löna sig för dem. Kia och Lillemor spinner för hand, lättare att ta emot mindre mängder då.

Kolla upp dem, vettja! Garn går ju att skicka! :tumup:
Användarens profilbild
Av visslan
solängel skrev:
Kia Jonsson här i Umeå (Vännäs) har minimum 50 g, iaf när jag pratade om att hon skulle spinna av min katt. Och då blandar hon det med 50% fårull, så det blir 1 hg.

Skillnaden är nog att ullspinneriet du pratar om spinner med maskin, och då behövs det lite mängder för att det ska löna sig för dem. Kia och Lillemor spinner för hand, lättare att ta emot mindre mängder då.

Kolla upp dem, vettja! Garn går ju att skicka! :tumup:
Egentligen var jag intresserad å en kompis vägnar. Hon har några egna får, men får tydligen inte ihop tillräckligt för Solkusten. Hon kan dock spinna själv. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?