Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sjaltokan
Lillasyster ogillar vår fina dubbel polo och jag ogillar bärjacka så vad ska vi ha?

Hur klär ni er?
Det svåra tycker jag är glipan i ryggen på lillasyster och min hals på framsidan. Där en dubbelpol o hade varit perfekt.
Förra vintern när jag bar A under en vanlig rymlig jacka hade jag fleecebitar som jag klippt till ca 30x40 cm. en vek jag dubbel och hade i min halsglipa. Bebis hade en tjock fleecekofta med huva som jag drog upp och på sätt slapp glipan, han hade en tjock mössa också. Andra fleecebiten var tänkt till bebis rygg men ofta behövdes den inte. Å så hade jag ett bärskydd över.
Bärjacka, om din jacka är tillräckligt rymlig så att hon får plats innanför (men inte går att stänga) så sätt en eller två "vanthållare". Det har jag på min. Funkar fin fint :tumup:

-halsduk på dig som täcker glipan.

- halskrage på lillasyster.

Jag har oftast ulloverall på lilltösa i manducan (och sen ett bärskydd) samt min jacka.
När David var pytte hade jag ingen bärjacka. Då hade han mössa, fuskpolo, vantar och tjocka strumpor. Jag hade nog en halsduk eller fuskpolo när det var som kallast... Över oss hade jag en vanlig vid kapp-jacka som var lite för stor, jag köpte den som höggravid för 200 kr på mellandagsrean har jag för mig!
J är inte heller helt förtjust i dubbelfuskpolon, men det funkar efter nån minut, spec om jag inte stänger dragkedjan vid hans hals.

Idag hade jag en fleeceoverall på honom eftersom vi skulle åka kall bil, och det var faktiskt smidigt ändå. Med H hade jag den + ullsockar på benen och så uppknuten innan jag tog på mig min jacka, som inte gick att stänga. Där höll han sig tillräckligt varm.
Av sjaltokan
Marina skrev:det beror på, ibland tar jag på honom fleeceoverall och mössa och tossor. Annars har vi en ebbie-väst som jag tycker är jättebra, vad är det med dubbelpolon hon inte gillar?
grejen med att dra över huvudet, att hon inte kommer åt händerna när hon sitter i sjalen och att luvan kanar.
thowida skrev:
Marina skrev:det beror på, ibland tar jag på honom fleeceoverall och mössa och tossor. Annars har vi en ebbie-väst som jag tycker är jättebra, vad är det med dubbelpolon hon inte gillar?
grejen med att dra över huvudet, att hon inte kommer åt händerna när hon sitter i sjalen och att luvan kanar.
hmm, då förstår jag, A vill också gärna ta ut händerna men han brukar stoppa in dem snabbt när han känner hur kallt det är :wink: Men kan du kanske ha en vindfleece-väst på dig själv för att kompensera för din glipa och så en fleeceoverall på bebis? En vindfleece räcker ju rätt långt tillsammans med typ babylegs och höga tossor på barnet, de har ju tre lager tyg på kroppen också..
Med första (som är född i juli och alltså inte var en pyttis på vintern) hade jag bluffolle, mössa och tossor/varma sockor och på mig en bluffolle. Sen yllefilt (+ tunt, hyfsat vindtätt tyg) runt honom eftersom jag inte hade en stor jacka. Nu väntar jag barn igen (BF imorgon) och tänker mig att bara ha vanliga kläder + mössa och varma sockor på bebis och sen under min jacka. Sjalen är ju tre lager tyg och så små har ju sjalen över hela halsen. Räcker det tror ni eller borde jag ha extra på bebisen? Att trä något över huvudet är ju inte alltid så populärt hos bebisar så bluffollen slipper jag gärna. Samtidigt vill jag kunna amma i sjalen. Kanske en huva som går ner över ryggen och som man knyter fram? :hmm:
EmmaMaria skrev:Med första (som är född i juli och alltså inte var en pyttis på vintern) hade jag bluffolle, mössa och tossor/varma sockor och på mig en bluffolle. Sen yllefilt (+ tunt, hyfsat vindtätt tyg) runt honom eftersom jag inte hade en stor jacka. Nu väntar jag barn igen (BF imorgon) och tänker mig att bara ha vanliga kläder + mössa och varma sockor på bebis och sen under min jacka. Sjalen är ju tre lager tyg och så små har ju sjalen över hela halsen. Räcker det tror ni eller borde jag ha extra på bebisen? Att trä något över huvudet är ju inte alltid så populärt hos bebisar så bluffollen slipper jag gärna. Samtidigt vill jag kunna amma i sjalen. Kanske en huva som går ner över ryggen och som man knyter fram? :hmm:
Jag hade en lurvfleece utan bomullsfoder med huva (hittade på rea på Åhlens) på A när han var liten (januaribebis) Det funkade jättebra, bara att dra upp luvan om det blåste eller var extra kallt. Han hade ingen fuskpolo för han hade för lite hals.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?