Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av letw83
Hej och hå! Nu har jag klickat hem 1 kg ull som är tänkt till stoppning i en åkpåse jag tänkt sy :) Ambitiöst, förmodligen :roll: Kommer jag nånsin bli klar? Förhoppningsvis 8)

Jag gillar nämligen idén med voksipåsarna, men jag gillar inte modellen, eller färgerna/tygerna på dem. Hittar inte några andra snygga heller, som har ullstoppning, så jag tänkte att jag testar att sy en, blir ju mkt billigare oxå om jag lyckas få till det bra! Nu ska jag bara hitta ett snyggt tyg att ha på utsidan oxå :D
Av Ponyo
:gaah:
Jag beställde en fållningspressarfot från symaskinswebbshoppen. Valde pfaffs egna. Och den passar ändå inte.
vad ledsen jag blir! Den saknar pinnen i mitten, så jag kan inte sätta på den. :cry:
Användarens profilbild
Av tweed
Bubbi skrev::gaah:
Jag beställde en fållningspressarfot från symaskinswebbshoppen. Valde pfaffs egna. Och den passar ändå inte.
vad ledsen jag blir! Den saknar pinnen i mitten, så jag kan inte sätta på den. :cry:
Men vad irriterande! Ring dem, de är ju iaf snabba på att skicka, så du borde kunna få rätt ganska snabbt.
Av Ponyo
kvarnvik skrev:
Men vad irriterande! Ring dem, de är ju iaf snabba på att skicka, så du borde kunna få rätt ganska snabbt.
Jag har mailat dem, och de vill sälja på mig en adapter så att jag kan använda pressarfoten :roll:
Användarens profilbild
Av puppan
Ingen som har ngn idé om min lilla katt? :hmm:
Av petwol
Här finns ju många som syr mössor, använder ni jersey eller interlock? Funderar på om interlock kanske blir lite lösare och inte sitter åt så bra i kanten om ni förstår vad jag menar :hmm: Att den blir lite uttänjd när man använt den lite...
Användarens profilbild
Av tweed
petwol skrev:Här finns ju många som syr mössor, använder ni jersey eller interlock? Funderar på om interlock kanske blir lite lösare och inte sitter åt så bra i kanten om ni förstår vad jag menar :hmm: Att den blir lite uttänjd när man använt den lite...
Jersey med elastan håller ju formen bättre, men är ju oftast mycket tunnare än interlock och inte så mysigt till tröjor på vintern. Interlock varierar mycket i kvalité, JNYs är jättestadig och underbar att sy i och håller formen bra, andra är mycket lösare stickade och töjer sig då lättare på bredden. En nackdel med jerseyn är att den rullar sig i kanterna och är svårare att sy i pga det. Till leggins vill jag helst ha tyg med elastan eller liknande, men till tröjor föredrar jag interlock, men syr även i jersey, eftersom inte alla mönster går att få tag i på intelock :D
Av petwol
kvarnvik skrev:Jersey med elastan håller ju formen bättre, men är ju oftast mycket tunnare än interlock och inte så mysigt till tröjor på vintern. Interlock varierar mycket i kvalité, JNYs är jättestadig och underbar att sy i och håller formen bra, andra är mycket lösare stickade och töjer sig då lättare på bredden. En nackdel med jerseyn är att den rullar sig i kanterna och är svårare att sy i pga det. Till leggins vill jag helst ha tyg med elastan eller liknande, men till tröjor föredrar jag interlock, men syr även i jersey, eftersom inte alla mönster går att få tag i på intelock
Även om jersey är svårare att sy i så tycker jag det brukar bli snyggare. Men inte så varmt och poängen med mössor är ju att de ska vara varma...

Har en hel del interlock från jny så det kanske funkar att sy i dem ändå :hmm:
puppan skrev:Vill ni hjälpa mig att komma på hur jag ska göra med ett mönster?
I somras lånade jag en bok på biblioteket om hur man sydde små gosedjur.
JAg ritade av mönstret till en liten katt men hur det nu var så sydde jag aldrig ngn.

Nu vill jag sy katten men har alltså ingen bok här.

Så här ser mönstret ut.

Bild

Det jag inte förstår hur jag ska göra är spetsen mellan öronen, mellan C och D
(Det är en nederdel till också men den förstår jag hur jag ska sy fast.)
Någon som kan hjälpa mig att spåna lite?
Jag är urkass på mönster, men inbillar mig att katten skall vara tredimensionell? Alltså att någon form av nos sticker ut?!?
Det känns som om den trekanten liksom skulle utgöra "näs/nosryggen" på katten om man nu kan säga att de har en sådan, men det bygger ju på hur resten av mönstret ser ut...
Det där känner jag igen. Var det inte Mrs Morrison som råkat ut för det?
letw83 skrev:Nu är jag klar med babysittern :D Skippade vadden, blev för lat 8) , men jag tycker det blev bra ändå!

Bild
Lysande! Jag fick en babysitter av en kompis idag. Hon köpte den för 50kr på loppis till sin son och tyget är mycket sjabbigt och bältet plastigt och fult, men ramen bra. Funderade på hur jag skulle lösa bältet, men det där var ju ursnyggt och smidigt, med knapp och gummiband! Stjäl idén rakt av om det går bra? :tumup:
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?