Vilken respons! vad kul

! har just hemkommit från skolutflykt där V tillbringade 2 timmar i jeanssjalen (på RYGGEN som en RIKTIG sjalmamma

) och den var bekväm o avlastade riktigt bra!
ernamalin skrev:
minst sagt annorlunda! skithäftig! hur är den i midjan? undrar lite hur det känns med knappen och att det är så smalt?
Min tanke

var att linningen skulle avlasta en del men det gör den inte... Jag hade nån vision av att den skulle vila på höften men då hamnade hela ungen hur lågt som helst så det fick jag ge upp

... I praktiken har linningen bara funktionen att hålla ihop det hela under tiden som jag sjalar upp honom. Det är iofs en (för mig) ytterst viktig funktion eftersom det drastiskt minskar den tid som bebis

ligger fritt rörlig på ryggen och sliter i mitt hår, petar av glasögonen o allmänt lever om. Jag knäpper liningen om midjan sen går det på ett litet kick att snabbt trä in "sittdelen" mellan benen på honom slänga benen (sjalens...) över axlarna sen är han fast

under tiden som jag "hoppar upp honom" och sjalar in honom (utsidan om ena benet o sen under det andra och knyter ihop)När han är färdigsjalad är det själva benen (på sjalen) som lindas kring midjan o avlastar.
Skall se om jag kan få ihop en vettig tillverkningsbeskrivning till i kväll. Nu skall jag hämta på dagis. Bilder bakifrån måste jag hitta ngn som kan ta också...
Sanna
Mamma till 4 grabbar födda 00,02,04 och jan 07. BP 100710.