Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
Fet tass från mamman som just lyckats pyssla ihop en 4ans buss till hattparaden på dagis imorgon! Banankartong och bävernylon från Dorro och resårband från faster C och R är skitnöjd med sin blåa buss. :heart:
Användarens profilbild
Av ZaZi
MuuM skrev:Fet tass från mamman som just lyckats pyssla ihop en 4ans buss till hattparaden på dagis imorgon! Banankartong och bävernylon från Dorro och resårband från faster C och R är skitnöjd med sin blåa buss. :heart:
B I L D tack! :app: Låter helt fantastiskt!
Av FruFrid
mymlan skrev:Men limpistol, hur stora är barnen då som får använda den? Limmet blir jättevarmt på min och skulle aldrig våga låta T använda den.
När jag vikarierade på en förskola använde femåringarna limpistol helt själva. Det var någon liten hobbyvariant, kanske blev limmet inte riktigt lika varmt som i din? Fast varmt blev det.
Användarens profilbild
Av ericah
FruFrid skrev:
mymlan skrev:Men limpistol, hur stora är barnen då som får använda den? Limmet blir jättevarmt på min och skulle aldrig våga låta T använda den.
När jag vikarierade på en förskola använde femåringarna limpistol helt själva. Det var någon liten hobbyvariant, kanske blev limmet inte riktigt lika varmt som i din? Fast varmt blev det.
Panduro har en limpistol som heter mini-special där limmet inte blir så varmt
http://www.pandurohobby.se/pan/IboxServ ... AID=514083
Användarens profilbild
Av ericah
mymlan skrev:Jag har också köpt glitterlim på Clas O, och på Biltema. Sen köper jag lite material när jag snubblar över det och det är billigt. Här i Lund finns Tiger och i Malmö Systrarna Grene som båda har lite pysselgrejer och billiga stora tuber med akrylfärg och pannåer, vet inte om de finns på andra ställen med men annars finns kanske liknande typ av affär? Kom hem förra veckan med olika paljetter och glitterpiprensare mm. Sen har jag köpt billig storpack med färgade papper både i vanlig leksaksaffär o på Netto. Netto har även haft glitterlim, figurstansar och billigt scrapmaterial mm. Presentsnöre på stor rulle är också kul och silkespapper. Serpentiner köpte vi nyligen och T trodde det var pysselmaterial så han fick några :lol: . Panduros outlet finns för den som råkar ha vägarna förbi Malmö.
Kom på mer - Lagerhouse har haft mönstrad tejp har jag för mig. Tejp går åt en hel del härhemma, både vanlig och mönstrad. Och billiga små klistermärken i mängd. Vi har inte kommit till ngt 3D-byggarstadie ännu utan det är mer klistra saker på papper och klippa som gäller.
Såg tejp med julmönster på Rusta, hittar inte på hemsidan. Här har tejpandet lugnat sig men ett tag var A som besatt av att tejpa...
Av FruFrid
ericah skrev:
FruFrid skrev:
Panduro har en limpistol som heter mini-special där limmet inte blir så varmt
http://www.pandurohobby.se/pan/IboxServ ... AID=514083
Var säkert något sådant de hade på förskolan!
Användarens profilbild
Av jazoo
Tips på material till föräldrarna: skalpell/pysselkniv med brytblad (måste vara vass) och skärmatta

Tårtpapper är kul att pyssla med.

Och idag har jag insett varför man ska ha limpistol. Det går helt enkelt inte att göra ett skokartongslott annars. Bara så ni vet.
Av tumbler
jazoo skrev:Tips på material till föräldrarna: skalpell/pysselkniv med brytblad (måste vara vass) och skärmatta

Tårtpapper är kul att pyssla med.

Och idag har jag insett varför man ska ha limpistol. Det går helt enkelt inte att göra ett skokartongslott annars. Bara så ni vet.
:notes:
Av herilane
jazoo skrev:Tips på material till föräldrarna: skalpell/pysselkniv med brytblad (måste vara vass) och skärmatta
En skärmatta (alt. ett skrivbordsunderlägg) är dessutom ett väldigt bra underlägg för när barnet ska göra något litet men potentiellt limkladdigt, när man oroar sig för vardagsrumsbordet men inte orkar bre ut vaxduken.
Användarens profilbild
Av mymlan
Jag köpte ett bakbord i plast som även kan användas som pysselbricka. Jättebra att förvara pågående pyssel på, bara att lyfta bort till ett annat bord om man behöver platsen (T pysslar oftast på soffbordet som har lagom höjd). Och småsaker håller sig på brickan eftersom den har kanter :tumup:
Användarens profilbild
Av jazoo
mymlan skrev:Jag köpte ett bakbord i plast som även kan användas som pysselbricka. Jättebra att förvara pågående pyssel på, bara att lyfta bort till ett annat bord om man behöver platsen (T pysslar oftast på soffbordet som har lagom höjd). Och småsaker håller sig på brickan eftersom den har kanter :tumup:
Smart idé! Var köpte du det?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?