Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
SCSI skrev:Jag skulle behöva fler måttband. Nån som vet om man kan få dem att föröka sig i annat än fotpallar? Och kan man para dem med tumstockar eller metallrullmåttband, tro?
Mina förökar sig i syskåpet, men de är alltid trassliga, så jag undrar vad de egentligen sysslar med där inne... :roll:
Användarens profilbild
Av SCSI
letw83 skrev:Jag håller oxå på att klä om en sån babysitter. Velar om jag ska fodra med vadd eller inte, lutar åt inte pga lathet och för att jag inte har nån hemma 8)
Mer lättvättat + snabbtorkat utan vadd, oxå! ... om du behöver fler argument för att stötta din lathet, menar jag. 8)
Skogskajsa skrev:En fråga som inte inte är direkt syrelaterad, men ändå:

Jag tänkte prova att sälja några pocketfodral på tradera men vet inte under vilken kategori.
Testade under Accessoarer/övrigt men får inga besök i auktionen.
Tips?!
Skriv fungerande sökord i rubriken så spelar det inte så stor roll vilken kategori du väljer.
Jenny med Emiliten skrev:
Skogskajsa skrev:En fråga som inte inte är direkt syrelaterad, men ändå:

Jag tänkte prova att sälja några pocketfodral på tradera men vet inte under vilken kategori.
Testade under Accessoarer/övrigt men får inga besök i auktionen.
Tips?!
Skriv fungerande sökord i rubriken så spelar det inte så stor roll vilken kategori du väljer.
Tack för svar! :D
Är inte så van traderasurfare, får se om jag kan författa ihop något :-)
Användarens profilbild
Av zmurfan
ernamalin skrev:
MammaTess skrev:jag har använt vanligt bomullstyg till framsidan och fleece tillbaksidan..
Å jag har trikå fram, fleece bak.
Vad är det för fleece ni använt? Sån microfleece eller kan man ta en gammal fleecefilt och klippa i den?
Av letw83
zmurfan skrev:
ernamalin skrev:
MammaTess skrev:jag har använt vanligt bomullstyg till framsidan och fleece tillbaksidan..
Vad är det för fleece ni använt? Sån microfleece eller kan man ta en gammal fleecefilt och klippa i den?
Jag har lite olika, nån är köpt på ohlssons, nån är från en filt osv. Det spelar nog inte så stor roll, så ta det du har :tumup:
Av annbom
zmurfan skrev:
ernamalin skrev:
Inte så noga bara fleecen inte är för tjock
Användarens profilbild
Av zmurfan
Tack för tips! Då ska jag gå och experimentera lite grann.
Blir det okej så kommer bildbevis senare idag.
Av Ponyo
mimpen skrev:
SCSI skrev:Jag skulle behöva fler måttband. Nån som vet om man kan få dem att föröka sig i annat än fotpallar? Och kan man para dem med tumstockar eller metallrullmåttband, tro?
:Hahaa: Jag behöver sådana tips jag med. Jag har ett måttband och det är alltid försvunnet... eller så är det helt slemmigt för att Hjalmar har sugit på det :roll:
Jag tror att den stora hemligheten bakom min population av måttband är min make. Han hittar ett måttband drällandes och lägger den det i min puff.
Användarens profilbild
Av zmurfan
zmurfan skrev:Tack för tips! Då ska jag gå och experimentera lite grann.
Blir det okej så kommer bildbevis senare idag.
Expriment utfört. Det blev ganska okej för att vara första dregglisen.
Lite småjusteringar behövs dock. Lite längre ändar så det når lite bättre runt halsen, lite mer urholkat i halsen och sen kanske det blir helt bra.
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av SCSI
Bubbi skrev:
mimpen skrev:
:Hahaa: Jag behöver sådana tips jag med. Jag har ett måttband och det är alltid försvunnet... eller så är det helt slemmigt för att Hjalmar har sugit på det :roll:
Jag tror att den stora hemligheten bakom min population av måttband är min make. Han hittar ett måttband drällandes och lägger den det i min puff.
Attans! Den modellen har inte jag på min sambo... Då får jag nog helt enkelt ge upp och köpa ett par extra...
(men jag återfann i alla fall mitt metallrullmåttband igår - i köket, så långt från verktygslådan där den bor som det går att komma!)
Användarens profilbild
Av AnKa
:gaah: Min tygsax är borta :hopmad:
Utan den är jag helt handikappad, jag kan ju faktiskt inte sy, eller iallafall inte klippa. husets övriga saxar duger inte till att klippa tyg nämligen. Den har varit borta drygt en vecka, senast jag såg den låg den på hallbyrån lite bakom andra grejjer, undanstoppad för att inte barnen skulle få tag på den men nu är den spårlöst borta och ingen av familjen medlemmar säger sig ha den minsta aning om var den kan vara. Skall jag investera i en ny, känns surt eller vänta och tro att den dyker upp så småningom.

Angående måttband så har mina också en förmåga att drälla överallt men vara borta när man behöver dem. Nu har jag investerat i nya och så har de fått en plats på en krok vid mitt pysselbord.
AnKa skrev::gaah: Min tygsax är borta :hopmad:
Utan den är jag helt handikappad, jag kan ju faktiskt inte sy, eller iallafall inte klippa. husets övriga saxar duger inte till att klippa tyg nämligen. Den har varit borta drygt en vecka, senast jag såg den låg den på hallbyrån lite bakom andra grejjer, undanstoppad för att inte barnen skulle få tag på den men nu är den spårlöst borta och ingen av familjen medlemmar säger sig ha den minsta aning om var den kan vara. Skall jag investera i en ny, känns surt eller vänta och tro att den dyker upp så småningom.

Angående måttband så har mina också en förmåga att drälla överallt men vara borta när man behöver dem. Nu har jag investerat i nya och så har de fått en plats på en krok vid mitt pysselbord.
Jag har min gamla tygsax som extrasax om (när) rätta saxen är på villovägar. Den är inte lika bra, men den går i alla fall att klippa med!
Åh, jag är i valet och kvalet.
Jag gillar min overlock (Pfaff CoverStyle), men jag saknar en söm. Min täcksöm är för bred och kan inte användas på kantband och det stör mig rejält. Jag funderar faktiskt på om jag skall sälja den och köpa en ny... Endera Pfaff Coverlock 3.0 eller lyxa till det med 4.0. Men så vet jag att jag alltid drar mig för att trä om maskinen till coverläge... Även om det är enkelt på pfaff gör jag det helst inte. Skall jag istället satsa på en Janome CoverPro? Men de verkar ju så himla rackliga... eller? Hur skulle ni göra? :hmm:
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?