Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Jenny med Emiliten
Enid skrev:Ursnygga mimpen!

En fråga till er alla: Hur många bindor/trosskydd har ni? Fast jag använt bara tyg rätt länge nu känner jag mig helt lost på hur många man behöver :lol: .
Alltså 40-50 stycken :lol:
Jag är omättlig! Och så har jag ganska många som jag gärna hoppar över eftersom jag inte är helt nöjd med förstlingsverken. :wink:

Fast allvarligt talat: ska man bara tvätta en gång/bindperiod behöver man nog bortåt 30 i alla fall. Tvättar man en gång under veckan, eller mer, räcker det med färre. Beror på hur mycket man blöder.
Av shimzy
Jenny med Emiliten skrev:
Enid skrev:Ursnygga mimpen!

En fråga till er alla: Hur många bindor/trosskydd har ni? Fast jag använt bara tyg rätt länge nu känner jag mig helt lost på hur många man behöver :lol: .
Alltså 40-50 stycken :lol:
Jag är omättlig! Och så har jag ganska många som jag gärna hoppar över eftersom jag inte är helt nöjd med förstlingsverken. :wink:

Fast allvarligt talat: ska man bara tvätta en gång/bindperiod behöver man nog bortåt 30 i alla fall. Tvättar man en gång under veckan, eller mer, räcker det med färre. Beror på hur mycket man blöder.

jag har nog ca 15st och då måste jag tvätta en gång mitt i, men sen byter jag gärna ofta =)
och precis som emeliten har man ju några man hellst inte använder utan man har ju sina favoriter ;)
Av letw83
Jag har nog en 15 dagbindor och 4 natt och det räcker utmärkt, tvättar när mensen är slut. Nu har jag ju såklart inte använt dom på ett tag 8) och det dröjer väl ett tag till innan dom tas i bruk igen. Jag blöder dock rätt lite och har oftast bara mens i 4 dagar, blir intressant att se om det ändras sen.

Planen är dock att sy lite fler i size större att ha till avslaget, jag kommer bli galen om jag måste använda engångs :whut:
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
letw83 skrev: Planen är dock att sy lite fler i size större att ha till avslaget, jag kommer bli galen om jag måste använda engångs :whut:
Ja, det är vidrigt med engångs. Men jag upplevde att fläckarna från avslaget var grymt svåra att få bort från tygbindorna...
Av letw83
Humleblomstern skrev:
letw83 skrev: Planen är dock att sy lite fler i size större att ha till avslaget, jag kommer bli galen om jag måste använda engångs :whut:
Ja, det är vidrigt med engångs. Men jag upplevde att fläckarna från avslaget var grymt svåra att få bort från tygbindorna...
Tja, det är väl inte hela världen, det är ju ingen som ska se dom :Hahaa: Men lite konstigt, borde ju vara blod som blod tycker jag :hmm:
Av shimzy
letw83 skrev:
Humleblomstern skrev:
Tja, det är väl inte hela världen, det är ju ingen som ska se dom :Hahaa: Men lite konstigt, borde ju vara blod som blod tycker jag :hmm:

man borde ju kunna ta en mörk fuckmocka eller så som insida då borde det väl inte bli fläckar som syns?
Användarens profilbild
Av mimpen
shimzy skrev:
letw83 skrev:
Humleblomstern skrev:

man borde ju kunna ta en mörk fuckmocka eller så som insida då borde det väl inte bli fläckar som syns?
jag har en mörkt brunröd och en chokladbrun fuskmocka, kan omöjilgt bli fläckar där :)
Av annbom
mimpen skrev:
shimzy skrev:
letw83 skrev:
Humleblomstern skrev:

jag har en mörkt brunröd och en chokladbrun fuskmocka, kan omöjilgt bli fläckar där :)
Som det kontrollfreak jag är så vill jag se hur mycket jag blött så jag vet när jag måste byta :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
letw83 skrev:
Humleblomstern skrev:
Mja (det här är väl lite mer ingående än någon efterfrågat :oops: ) i alla fall mitt avslag blev efter ett tag mer som mens kan vara sista dagarna, brunt och snubbigt. Fast då i några veckor istället för någon dag. Och de fläckarna sitter som berget på mina bindor. Och jag gillar inte fläckar.
Av letw83
anpa skrev:Jag har inte problem med mitt avslag på min microfleece :tumup: . Syns inte alls trots att fleecen är vit.
Näe jag tror inte fläckarna fastnar lika bra på syntetmaterial. Mina med flanell i har fläckar, men dom med fuskmocka har liksom fläckar under fuskmockan, fläckarna har blivit på flanellen inuti, och lyser igenom den vita fuskmockan.
Av letw83
Jaha, nu har jag fått hem fuskmockan från shuna, så nu ska det sys massor i avslagsbindor 8)
Tror ni vanlig nattbindestorlek räcker? Eller ska jag göra dom ännu större?

Och hur mkt ska man ha i dom? Har 3 lager flanell i mina vanliga dagbindor, men jag antar att det inte räcker långt. Funderar på att ha microfiber och/eller bambufleece inuti, men hur många lager är ju frågan. 3? 4? Man kanske inte behöver överdrivet mycket, man vill ju säkert byta relativt ofta ändå.

Kanske ska göra några nattavslagsbindor oxå :hmm: , och dom får man nog kanske göra rejält tjocka och stora, fast iof så kan man ju byta när man är upp och ammar (om man orkar), jag lär ju knappast få sova natten igenom ändå:roll:

Nån som har nån ide?
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 54
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?