Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zandrama
Jag syr rätt mycket och min Husqvarna vill inte riktigt vara med, det verkar vara nåt fel med överföringen mellan pedalen och maskinen. Förhoppningsvis går det att åtgärda för inte allt för mycket pengar.

Men eftersom den strular till och från så känner jag ändå att det börjar bli dags för en ny maskin snart.

Vad vill jag ha då? Jag vet inte, och det är där jag vill ha hjälp.

Övermatning -> absolut krav!
Enkla knapphål, gärna flera olika
Raksöm, Trippel raksöm, zz, 3-stegs-zz, kråksparksöm, fuskoverlock, trikåsömmar, "langettsöm", osynlig fållsöm...
Gärna datoriserad (eftersom jag är van vid det, men det är klart att jag kan lära om)
Många pressarfötter som ingår

Priset då? Tja, de lär väl ligga mellan 6000 och 9000 kr, så jag får väl räkna med det. :|
Av Marine78
Rekommenderar PFAFF eftersom det är främst deras maskiner jag använt mig utav och har störst erfarenhet av.
Övermatare är helt suveränt! Jag har två varianter, en digital och en mekanisk. Priskillnaden är stor, ca 7000 kr.
Köpte en PFAFF select 3.0 genom Sewing Machines Direct för hmmm, det måste faktiskt bli 2 år sedan snart, och fick då betala 384 pund, tror det blev ca 4500-5000 kr. Den har nog allt det du önskar, förutom att den är mekanisk då. Sedan finns ju PFAFF expression 3.0. Jag har haft min så länge så det är en föregångare, med annan beteckning, tysktillverkad i stället för kinatillverkad (vilket visst skall ha en viss betydelse för kvaliteten ;-)). Det är en maskin jag älskar och varmt kan rekommendera! Väl värd sina 12.600:- som den gick på för 10-talet år sedan. Övermataren är guld värd, nålpåträdaren smidig, men inte helt nödvändig. Maskinen matar som en gud och att sätta sig vid en annan maskin utan övermatare är rena döden när man en gång har vant sig. Lite utanför budgeten du uppgett, men vågar du köpa via England tror jag du kan komma ner rätt bra i pris. Lycka till i djungeln!
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Inga tips på nytt tänkte bara kolla om du gjort det enkla testet att låna någon annans pedal och koppla in? Om det nu är där du tror felet ligger menar jag.
Användarens profilbild
Av Moson
Jag har Pfaff både vanlig och overlock. De har hängt med ett tag men Pfaf har väl ungefär samma uppläg i sitt sortiment fortfarande.

Den vanliga köpte jag först en expression för att det lät så bra med automatiska knapphål och extrasömmar och allt det där men den kom jag inte överens med alls. Så istället bytte jag "ner mig" till en select 1530 och köpte en coverlock istället.

Så eftersom du redan har en overlock skulle jag rekommendera en mekanisk Pfaff med övermatare :tumup:
Av Enid
Jag gillar Pfaff och Singer generellt. Pfaff gör liiite bättre maskiner men är lite "kantiga" i design och funktion, Singer har helautomatiska knapphål och liksom mer intiutiva ur användarperspektiv. Jag tycker det är viktigt båda med känsla och teknisk funktion (och jag vet att det första låter lite flummigt :lol: ).
Användarens profilbild
Av tweed
Jag har en pfaff select 3.0 som jag köpte förra hösten från sewingmachinesdirect, den är jag jättenöjd med. Mekanisk men lättinställd, knappar för sömval och sen en ratt för längd och en för bredden på sömmen. Priset från SMD just nu är ca 4600:- och jag läste någonstans häromdagen att de har fri frakt till Sverige numera :tumup: och man får med adapter till kontakten så det är bara att tuta och köra.
Trådpaketet man får med är toppen, jag har inte behövt köpa en enda ny trådrulle sen förra hösten :D förutom till OLen då...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?