Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
MammaTess skrev:Lätt för en van, svårt för en nybörjare?! :roll: :wink: :D
Jag menar lätt såtillvida att det bara är fasta maskor hela tiden. :D Jag lade med grönt bomullsgarn upp ca tio centimeter luftmaskor och slöt till en ring. Sedan virkade jag fasta maskor runtrunt tills kransen passade runt ett huvud, fyllde med vadd och sydde ihop. Sedan tog jag vitt garn, lade upp ca fyra cm luftmaskor, virkade runtrunt till lagom ljuslängd, virkade ihop maskorna två och två, bytte till gult garn, ökade till dubbla antalet igen, virkade några varv och minskade sedan lite långsamt. Sammanlagt fem ljus som jag fyllde med vadd och sydde på. Sedan virkade jag ett rött band som jag virade om. Plättlätt :tumup:
Användarens profilbild
Av puppan
Underbar filt :love:
Snygga vantar och härliga luciakronor. :vågen:

Jag är nästan klar med tofflor till min 5åring, hon har beställt några blommor på också. :wink:

Jag har just börjat på en tax men upptäckte att jag har alldeles för lite garn. Jag är jättedålig på att uppskatta hur mycket som går åt. :roll: Och naturligtvis hade jag ingen banderoll på nystanet kvar heller..
Men imorgon ska vi till bvc och då får jag ta med det lilla taxhuvudet och jämföra i de två garnaffärerna som finns här. :tumup:
Användarens profilbild
Av puppan
Bild

Så här blev tofflorna till mina tjejer. :lol:
Användarens profilbild
Av puppan
Sagas mamma skrev:
puppan skrev:Bild

Så här blev tofflorna till mina tjejer. :lol:
:love: Danska tofflor! :lol:
:lol:
Jag tycker det ser ut som fotbollsskor. :D
Av Enid
Nu är några av Barborna äntligen färdiga!! :vågen:
Bild
Bild
Ett tag trodde jag faktiskt att jag aldrig skulle bli färdig! Att jag skulle repa upp allihop och bara skita i't :oops: . Nu är det "bara" fyra Barbapojkar kvar att virka, stoppa, syihop och brodera :roll: :lol: .

Barbapappan ska flytta till barnens kusin i jul och Barbaflickorna får lilla M i julklapp.
Användarens profilbild
Av puppan
Superfina! :vågen: :love:
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 117

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?