Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av AgnetaO
Jag tänkte sy en jacka i stil med denna http://www.etsy.com/listing/57447245/ba ... inter-coat
Jag har inte ritat mönster ännu, men jag tänkte be om lite förslag eller om någon har idéer på hur jag ska göra och sy?? Någon som sytt en liknande tidigare? :)

Tyg: svart ulltyg, och något att fodra med, jersey eller något.

Tacksam för svar

Agneta
Användarens profilbild
Av Fryle
Ser riktigt smart ut! Och snygg!
Av sassa78
om ngn är så vass på att rita mönster på en sån där får ni gärna dela med er :heart: skulle gärna sy en sån om det fanns ett mönster :loving:
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Nu kunde ju jag inte se bilden men är det inte bara att ta ett vanligt jack/kappmönster och sy en panel med knappar? Typ någon slags dubbelknäppt modell och sen anpassa knapparna på panelen efter existerande knappar och kapphål?

Ryggen däremot har jag inte någon bra lösning på :hmm: Kanske något fickliknande? Där man knäpper ficklocket med en knapp när man inte bär? *Spånar*

Du måste absolut visa bild när du är färdig :this:
Av liten06
Kan inte heller se bilden men råkar veta att Jenn79 nyligen köpte en hemsydd jättesnygg bärjacka i ull av Matildamamman. Så Matildamamman borde veta (eller om hon heter Matildamma :hmm: )
Av sassa78
åh det vore toppen med ett mönster..
Användarens profilbild
Av AgnetaO
Fast dom senaste dagarna funderar jag på om jag kanske ska sy den i fleece??
Den delen som är mot barnets huvud sticks väl lite och är obekvämt mot barnets hud? Och då är ju fleece mjukare. Eller om jag bara tar fleece på just den delen? fast det kanske är fult...

Eller denna jacka kanske? http://www.lilies-of-the-valley.com/pro ... its-s-m-l/

den är nog definitivt lättare att göra...

om bild kommer att komma, den dagen den är färdig! lär nog dröja ett tag.

/Agneta
Användarens profilbild
Av stinen
AgnetaO skrev:Fast dom senaste dagarna funderar jag på om jag kanske ska sy den i fleece??
Den delen som är mot barnets huvud sticks väl lite och är obekvämt mot barnets hud? Och då är ju fleece mjukare. Eller om jag bara tar fleece på just den delen? fast det kanske är fult...

Eller denna jacka kanske? http://www.lilies-of-the-valley.com/pro ... its-s-m-l/

/Agneta
Ja, den verkar ju faktiskt riktigt smart, och enkel.. Vad skulle man använda för material för att klara vintertemperaturer tror ni??? Verkar ju bara vara gjord i vanlig feece.
Användarens profilbild
Av stinen
stinen skrev:
AgnetaO skrev:Fast dom senaste dagarna funderar jag på om jag kanske ska sy den i fleece??

/Agneta
Ja, den verkar ju faktiskt riktigt smart, och enkel.. Vad skulle man använda för material för att klara vintertemperaturer tror ni??? Verkar ju bara vara gjord i vanlig feece.
Nu har jag beställt en massa fleecetyg och ritat ett mönster som jag tror kommer funka inspirerat av den här jackan (omlott modellen) Kanske kan ha den som komplement till jacka om det blir väldigt kallt i vinter. Förutsatt att den blir bra förstås!
Användarens profilbild
Av AgnetaO
haha... vad kul att jag har inspirerat fler att sy en sådan här jacka! Båda modellerna är jättefina.

Jag reser till Sverige ikväll och har med brådskande stygn nu sytt färdigt jackan, den blev väl lite sisådär.
Här är en bild i alla fall.
Bild

Jag har skrivit mer på min blogg, annars får ni gärna fråga.
http://agataragata.blogspot.com/2010/10 ... i-ull.html

Om mönstret så tog jag bara ett mönster från en gammal burdatidning, rakast möjligast, som jag sedan ritade om såklart. ;)

/Agneta
Användarens profilbild
Av AgnetaO
stinen skrev:

/Agneta
Jo hennes jacka verkar vara gjord i polarfleece. Beror väl på hur man är klädd för övrigt, var i landet man bor och "hur" man använder den (typ massa spring i affärer... ;) ) och då är ju omlott bra för den är ju då lätt att öppna på.
Användarens profilbild
Av Fryle
Snygg! Lite kimonokänsla.
Av letw83
Jättefin!

Blev sugen på att sy en, då kan man ha den både nu när magen börjar va lite för stor för vanliga jackan, och sen när man bär. Det enda jag funderar på är den där halsdelen, rent spontant skulle jag gissa att det är två framstycken, dels en som ser ut som en vanlig jacka med dragkedja och dels omlottdelen där, men det går ju inte, för då skulle den ju inte passa när man är gravid :hmm: Får klura lite fort så man hinner sy den medan man har magen kvar :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?