Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ernamalin
Så fick jag äntligen tummen ur att göra den enkla klänningen! tänk att det enkla alltid ska ta sån tid att få gjort...
Ska definitivt göra fler och rekomenderar absolut enfärgat tyg eller iaf liksidigt (eller vad man kallar det) detta tyget jag använde är vitt i grunden med rött tryck på ena sidan, den helvita sidan är svår att dölja när man knyter så det vore bättre med ett tyg som inte har fram och baksida :D

Sybeskrivningen finns här: http://www.rostitchery.com/infinity-dress.html

Och fantastisk inspiration och knytinstruktioner här: http://www.twobirdsbridesmaid.co.uk/

Bild
Användarens profilbild
Av ernamalin
Bild

Är pinsamt dålig på vad tygsorterna heter men det är ett trikåtyg av viscose/lycra det är ganska sladdrigt och faller tungt.
Användarens profilbild
Av camsch
Snyggt! Blev riktigt sugen på att göra en sån jag också :)
Av Jinxan
Sagas mamma skrev::app: :love:
Jag blir nyfiken på fler bilder! Vilket tyg använde du?
Det undrar jag med.
Har velat göra en i flera år, men det blir aldrig av, för jag vet inte vilket tyg jag ska använda :cry:
Användarens profilbild
Av ernamalin
Apelsin skrev:Fin. Är den inte fållad alls?
Nope, en endaste söm bara :D

Det enda jag tänker ändra på nästa gång är att i beskrivningen skriver hon att man ska ha axelbanden 1,5 gånger sin längd och det var lite väl långt så det behöver man nog bara om man är av det rundare slaget.
Tänker även ha ett tyg där fram och baksida har samma färg för att undvika att avigsidan blir för tydlig vid knytning.
Användarens profilbild
Av ernamalin
Jinxan skrev:
Sagas mamma skrev::app: :love:
Jag blir nyfiken på fler bilder! Vilket tyg använde du?
Det undrar jag med.
Har velat göra en i flera år, men det blir aldrig av, för jag vet inte vilket tyg jag ska använda :cry:
ernamalin skrev:Är pinsamt dålig på vad tygsorterna heter men det är ett trikåtyg av viscose/lycra det är ganska sladdrigt och faller tungt.
Av tumbler
Har du testat alla möjliga sätt att ha den då? Funkar det? Blir det snyggt?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?