Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av puppan
Pilotta skrev:
puppan skrev:Så här blev mina tofflor. Det ska bli en julklapp till min syster. Tror jag, de var rackarns så varma och sköna. :mrgreen:

Bild
Underbara :vågen:
Vad har du använt för garn och virknål?
Garnet är inköpt på Coop för länge sedan och jag har för mig att det hette Ullrika. :hmm: Nu önskar jag att jag hade köpt fler nystan, barnen har beställt tofflor de med. :lol:
Virknål nummer 7.
Av MittNyaJag
Det har bliddit ett par vantar här hemma!
Bild
Bild
Av MittNyaJag
puppan skrev:
Pilotta skrev:
puppan skrev:Så här blev mina tofflor. Det ska bli en julklapp till min syster. Tror jag, de var rackarns så varma och sköna. :mrgreen:

Bild
Garnet är inköpt på Coop för länge sedan och jag har för mig att det hette Ullrika. :hmm: Nu önskar jag att jag hade köpt fler nystan, barnen har beställt tofflor de med. :lol:
Virknål nummer 7.
Hur mycket garn har du gjort av med per toffel?
Jag har 111 gram lovikkagarn (fördelat 52/59g på två färger...) som jag klurar vad jag ska göra med...
Av lilla trasdockan
oh va fina vantar, gillar verkligen den lite vågiga slutet å bandet
Av MammaTess
Hej på er:

Nybörjare på virkning så jag skulle behöva er hjälp med ett mönster:

Så här står det:

Varv 16: Virka med nertag i inre maskbågen (endast detta varv): *2 fm, 2 fm tills, upprepa från*.

VAD I HUNDAN BETYDER TILLS???? :roll: :hmm:
Användarens profilbild
Av visslan
MammaTess skrev:Hej på er:

Nybörjare på virkning så jag skulle behöva er hjälp med ett mönster:

Så här står det:

Varv 16: Virka med nertag i inre maskbågen (endast detta varv): *2 fm, 2 fm tills, upprepa från*.

VAD I HUNDAN BETYDER TILLS???? :roll: :hmm:
"Inre" låter ju lite märkligt, såvida du inte virkar runt. I sådana fall menar man nog bakre maskbågen.
Sedan virkar du 2 fasta maskor och 2 fasta maskor tillsammans, för att minska antalet totala maskor på varvet.

När man virkar ihop två fastmaskor gör man såhär:
Stick ner nålen i första maskan och dra upp en ögla, stick ner nålen i nästa maska och dra upp en ögla till. Gör ett omslag och dra igenom alla tre maskorna på virknålen.

Principen är att man inte avslutar maskan, utan påbörjar en ny som man sedan virkar ihop den första halvan med. Det funkar på samma sätt med stolpar.
Användarens profilbild
Av puppan
MittNyaJag skrev:
puppan skrev:
Pilotta skrev:

Virknål nummer 7.
Hur mycket garn har du gjort av med per toffel?
Jag har 111 gram lovikkagarn (fördelat 52/59g på två färger...) som jag klurar vad jag ska göra med...
Oj, det vet jag faktiskt inte...
Användarens profilbild
Av Fryle
Såhär när julen är i antågande kan jag ju visa mina virkade luciakronor. De fanns i ett inlägg för några år sedan, men tycks ha försvunnit. Tyvärr har Pixbox gjort om saker och ting sedan jag var inne senast, så jag är inte säker på att jag får in bilden. Jag försöker:

Bild
Av Sofie
Fina kronor :love:
Tofflorna ser jättemysiga ut :-)
-och vilken glad filt :vågen:
Användarens profilbild
Av Fryle
MammaTess skrev:Men vilka fina kronor :love: Var hittar man ett sånt mönster?
Man tar fram virknål nr 2,5 samt restgarner och hittar på medans man virkar :D . Det är mycket lätt, men lite tråkigt.
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 117

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?