- lör nov 20, 2010 10:40
Jag har märkt att när andra ska bära (jag tycker att det är skönt att låta andra bära ibland även om jag är med) så har de lättare för sele och det kan jag på ett sätt förstå. Det blir lite mer intimt med sjal tycker jag.
viv skrev:Jag måste bara få inflika att krypet älskat djur från väldigt tidig ålder och hade absolut fått ut någonting av att få mata ankorna vid 7 månaders ålder. Men det var kanske ensamheten med farmor och farfar som var grejen?Mandragora skrev: När han var cirka tre månader fick vi en framvänd sittvagn (hoppas jag använder rätt ord nu för jag har ingen koll på vagnar) av en kollega till svärfar. Vi tackade och tog emot för vi tyckte att den var perfekt att ha en gång i månaden när vi skulle handla hundfoder, en otymplig säck på femton kilo, sonen hade vi i sjal som vanligt och i vagnen placerade vi alltså maten.När jag i början hade Iggy i vagnen och var ute med hundarna så slutade det alltid med att jag fick stoppa hundarna (2 små) i vagnen och ta Iggy på armen istället
![]()
Mandragora skrev: Dessutom verkar flera släktingar anse att vi måste ha vagn - annars kan de inte passa Bobo.Precis så är det här också, att de måste ha vagn för att kunna passa honom. För då ska de gå och mata ankorna. Jag tror ju att en 7-månaders får ut något enormt av att mata ankorna med farmor och farfar![]()
Allt det där med barnpassning någon gång, om så bara någon timma, känns väldigt avlägset för våran del...Och det här med passning, det är ett himla tjat om att få passa och det har det varit från det att Iggy föddes. Känner precis som er, det känns väldigt avlägset att lämna bort.
Jag har märkt att när andra ska bära (jag tycker att det är skönt att låta andra bära ibland även om jag är med) så har de lättare för sele och det kan jag på ett sätt förstå. Det blir lite mer intimt med sjal tycker jag.