Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ornage
De var fina :love:
Efter Darth Vader, mobilfodralet och julkrubban(varför gillar jag bara att börja på projekt och inte slutföra dem) står de på tur!
Användarens profilbild
Av puppan
Nettan skrev:
Ornage skrev:Någon som virkat några inneskor? Mina önskemål är sköna, varma, och lätta att virka :D
Har sett något mönster från Drops med ihopsatta mormorsrutor, men letar efter något annat.
http://goodknits.com/blog/mary-jane-slippers/
Dessa fast med fasta maskor har jag gjort, enkla och bra att använda.
Å såna vill jag också göra!
Ska se om jag kan lirka ur den sovande bäbisen ur sjalen och börja på en gång. :D
Användarens profilbild
Av visslan
puppan skrev:
Nettan skrev:
Ornage skrev:Någon som virkat några inneskor? Mina önskemål är sköna, varma, och lätta att virka :D
Har sett något mönster från Drops med ihopsatta mormorsrutor, men letar efter något annat.
Ska se om jag kan lirka ur den sovande bäbisen ur sjalen och börja på en gång. :D
Undrar om man kan använda Noro till dem. Jag har två nystan i en lite tråkig färg, men de skulle nog funka bra som tofflor. Jag är väldigt sugen på antingen tofflor eller ett par långa (stickade) strumpor till jul.
Av Nettan
visslan skrev:
puppan skrev:
Nettan skrev:
Undrar om man kan använda Noro till dem. Jag har två nystan i en lite tråkig färg, men de skulle nog funka bra som tofflor. Jag är väldigt sugen på antingen tofflor eller ett par långa (stickade) strumpor till jul.
Klart du kan, bara att göra lagom med ökningar tills det är lagom brett sedan virka runt runt.
Användarens profilbild
Av puppan
Så här blev mina tofflor. Det ska bli en julklapp till min syster. Tror jag, de var rackarns så varma och sköna. :mrgreen:

Bild
Av tumbler
puppan skrev:Så här blev mina tofflor. Det ska bli en julklapp till min syster. Tror jag, de var rackarns så varma och sköna. :mrgreen:

Bild
:love: Såna skulle jag vilja virka! Har du använt mönster?
Av lilla trasdockan
oh vilka fina tofflor, undra om man ska försöka göra minisar till Erik och Anna
Användarens profilbild
Av ms_chili
puppan skrev:Så här blev mina tofflor. Det ska bli en julklapp till min syster. Tror jag, de var rackarns så varma och sköna. :mrgreen:

Bild
Åhh så fina!
Finns det något mönster???
Användarens profilbild
Av puppan
Sagas mamma: Jag tittade på länken ovan som nettan lade in men jag fortsatte att virka runt runt högre upp mot vristen.
Det är bara stolpar och så virkade jag ihop med smygmaskor bak på hälen.
Av tumbler
puppan skrev:Sagas mamma: Jag tittade på länken ovan som nettan lade in men jag fortsatte att virka runt runt högre upp mot vristen.
Det är bara stolpar och så virkade jag ihop med smygmaskor bak på hälen.
Tack, jag ska se om jag kan hitta reda i det. :lol:
Av lilla trasdockan
puppan: när du gjort dom lite högre sådär på foten har du då forsatt att öka "koppen" eller bara virkat några hela varv runt innan du börja fram och tillbaka?
Användarens profilbild
Av puppan
Alecsandra skrev:puppan: när du gjort dom lite högre sådär på foten har du då forsatt att öka "koppen" eller bara virkat några hela varv runt innan du börja fram och tillbaka?
Nej, inga ökningar behövdes.
Jag började som hon med 8 stolpar i en magisk ring. Sedan räckte det med två ökningsvarv eftersom mitt garn var ganska tjockt och så har jag bara virkat runt runt i spiral tills jag tyckte att det räckte på foten.
Jag måttade på min fot och tyckte att det var lagom att utesluta 8 stolpar och sedan virkade jag fram och tillbaka tills de räckte bakom hälen.
Användarens profilbild
Av Pilotta

Bild
Underbara :vågen:
Vad har du använt för garn och virknål?
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 117

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?