Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kärstinwallo
Tycker ni att det är för tidigt? Jag blir så trött i kroppen när jag bär längre stunder på magen...

Och vilken sele skulle kunna passa? Jag har en patapum baby som jag tycker är så himla kort i ryggen, och har bökigt huvudstöd för ryggbärande... Beco butterfly 2, hur är huvudstödet på den? också funderat på manduca, har man den förlängda ryggen som huvudstöd till en liten?
Användarens profilbild
Av Davids mamma
Beco butterfly 2 har vi våran liten i. Han har sovit på ryggen i den sedan han var 2 veckor, nu är han snart 5 månader. Först hade vi med babyinsats men nu går det bra utan.

Vad gäller huvudstödet så blir det mer som ett lock som gör att han kommer till ro snabbare, han behöver inte ha den som huvudstöd utan det stödjs av själva ryggstödet fortfarande.

Vi har manduca också men den sitter han inte lika bra i + att den är svårare att få på.
kärstinwallo skrev:Tycker ni att det är för tidigt? Jag blir så trött i kroppen när jag bär längre stunder på magen...

Och vilken sele skulle kunna passa? Jag har en patapum baby som jag tycker är så himla kort i ryggen, och har bökigt huvudstöd för ryggbärande... Beco butterfly 2, hur är huvudstödet på den? också funderat på manduca, har man den förlängda ryggen som huvudstöd till en liten?
Användarens profilbild
Av Stark
Jag har burit F på ryggen sen hon var några veckor gammal (två eller tre), så för tidigt är det nog inte. Kan bebis hålla upp huvudet själv?

Vad gäller patapumen kan jag bara säga att jag bytt ut gummisnoddarna mot snören som jag knyter ihop runt huvudstödet och då kan jag snabbt pilla upp knutarna och dra över huvudstödet om det behövs. Förstår du hur jag menar? Jag har gjort en liten skiss nedan som kanske förklarar bättre :hmm:

l l snören som knyts runt huvudstödet
l l
--l-----l-- Huvudstödet hoprullat
l l
l l Andra änden av snörena
Användarens profilbild
Av kärstinwallo
Jo, jag tror jag förstår hur du menar... Men jag tycker alltid att stödet "fastnar i sig själv" när jag ska försöka lirka upp det, om du förstår? Fastnar i knapparna på något sätt.

Hon är ganska stadig i nacken, men inte så jag vågar ha henne på ryggen utan huvudstöd tror jag. Jag ser ju inte vad som händer där bak...
Användarens profilbild
Av kärstinwallo
[quote="Davids mamma"]Beco butterfly 2 har vi våran liten i. Han har sovit på ryggen i den sedan han var 2 veckor, nu är han snart 5 månader. Först hade vi med babyinsats men nu går det bra utan.

Vad gäller huvudstödet så blir det mer som ett lock som gör att han kommer till ro snabbare, han behöver inte ha den som huvudstöd utan det stödjs av själva ryggstödet fortfarande.

Vi har manduca också men den sitter han inte lika bra i + att den är svårare att få på.

Jag har tänkt att butterflyen skulle vara bra. Sätter man i barnet innan man tar på selen, eller är det bara när man har babyinsatsen? Kan man bära en 2-åring i den?
Av sjaltokan
Ja du kan bära en två åring i beco butterfly och ja du sätter i barnet först både med babyinsats och utan babyinsats.

Och nej det är inte för tidigt att bära på ryggen om du är bekväm med det, jag tycker fortfarande magen är mysigast även om lillasyster åker på ryggen ibland.

Och selar ska jag inte uttala mig om :roll: jag är ingen sel-människa.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?