Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ealina
.. eller någon helt annan??

Jag har nyss pluppat ut tredje barnet (eller, ja, 4 veckor sedan redan!) och hade tänkt börja använda sjal med en gång. Men så upptäckte jag efter att jag fick tillbaka min utlånade tricot slen att den liksom kändes stel och tjock och liksom lite mindre stretchig. Kanske hade jag i huvudet en föreställning om att den var mjukare än vad den var i verkligheten, eller så har det hänt nåt med den. Tanken slog mig att lånaren kanske tvättat den för varmt och att den blivit förstörd?

Well.

Eftersom jag inte tycker att den är riktigt som den var tidigare, tricot slen-en alltså, så ska jag köpa en ny sjal i dagarna.

Det jag undrar då är om jag ska köra på samma sjal igen (enda jag testat och den funkade bra och var mysig och mjuk) eller om jag ska testa en ny variant. Funderar på looma sino, men den kanske inte är tillräckligt stadig, finns en risk att lillkillen blir en tungviktare. Mam Eco har jag funderat på tidigare med, men jag vill ändå gärna ha mjukmysigheten som fanns med tricot slen-en och om den är stadigare så kanske lite av mjukmysigheten är borta?
Jag har även sett nån som heter sleepy wrap, som är billigare än de andra jag tittat på. Hur är den?

Skulle ni kört på ett vinnande koncept eller vågat prova nåt nytt? Looma sino känns ju onekligen väldigt mjukmysig..

Åh, jag vill ju ha en gosig sjal nu och ha min lillkille nära hela dagarna! Så trist att behöva lägga ner honom på sängen hela tiden..
Användarens profilbild
Av Jemmah
Jag hade en moby wrap till första barnet och tyckte att den var tjock och varm. Mycket tyg helt enkelt. Jag sålde den och köpte en sino inför barn 2 och ångrade mig inte en sekund. Jag tycker att den är tunn men samtidigt ganska stadig, den stretchar inte lika mycket som MW:en gjorde. Köpte även en WBS, men den förblev oanvänd här. Till pyttebebis ville jag inte ha för mycket tyg, och sen gick jag över till vävd sjal när jag behövde något stadigare. Så frågan är väl egentligen vilka egenskaper hos sjalen som är viktigast för dig :D
Av Ealina
Tack för era svar :)

Jag har i dagarna som gått bestämt mig för en sino och även beställt en hoppediz att använda såsmåningom. Först var jag praktisk och ville ha svarta sjalar, eftersom jag själv nästan alltid har svarta kläder (döljer min mammakropp, hehe) och då tänkte jag att det är bra med svart. Men jisses, nu har jag kollat runt och jag vill ha alla färger! Flera olika! Men det har jag kanske inte plånbok till ;)

En svart sino blir det nog i alla fall. Och sedan får jag ha i alla fall två olika vävda glada sjalar sen :)

Och en erkännande: Tricot slen-en som jag har är det nog inget fel på egentligen. Jag hade nog bara knutit knasigt två gånger i sträck. Men säg inte det till min man, då tycker han att vi inte behöver någon sino.. :roll:
Användarens profilbild
Av Jemmah
Ealina skrev:Tack för era svar :)

Jag har i dagarna som gått bestämt mig för en sino och även beställt en hoppediz att använda såsmåningom. Först var jag praktisk och ville ha svarta sjalar, eftersom jag själv nästan alltid har svarta kläder (döljer min mammakropp, hehe) och då tänkte jag att det är bra med svart. Men jisses, nu har jag kollat runt och jag vill ha alla färger! Flera olika! Men det har jag kanske inte plånbok till ;)

En svart sino blir det nog i alla fall. Och sedan får jag ha i alla fall två olika vävda glada sjalar sen :)

Och en erkännande: Tricot slen-en som jag har är det nog inget fel på egentligen. Jag hade nog bara knutit knasigt två gånger i sträck. Men säg inte det till min man, då tycker han att vi inte behöver någon sino.. :roll:
:fnissa:

Och förresten, svart är bra så länge man inte har en kräkbebis :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?