Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
Vad fina saker alla gör!

Jag har kommit in i en sy fas.
Igår blev det två tröjor medan Arvid sov!
Bild
Och Bild
Byxorna syddes kvällen innan.

Lite tajta tröjor. Och hemsk kvalité på korten är de uppenbara minusen :)
Här har det blivit lite mer pyssel härhemma. Finns inte så mycket annat att göra i novemberrusket.
Bild
Såg att etiketten kom snett. Irriterande :evil: . Fast inte så irriterande att jag orkar göra om :?

Korgen går även att använda som hatt :D
Bild
Den är sydd i sånt där mjukt vaxtyg på utsidan och bomullsväv på insidan. Jag exprimenterade lite och satte på ett kantband där uppe och det blev bra tycker jag själv.
Så fint alla gör! :love:

Har en fråga.

Skulle behöva ett bra tröjmönster med raglanärm, har sett flera bilder i tråden och undrar om det är egna mönster eller om någon har tips på vart man kan hitta ett bra?
ernamalin skrev:Så fint alla gör! :love:

Har en fråga.

Skulle behöva ett bra tröjmönster med raglanärm, har sett flera bilder i tråden och undrar om det är egna mönster eller om någon har tips på vart man kan hitta ett bra?
Vuxenmönster eller för barn? Onion har ett bra för vuxna.
Användarens profilbild
Av ellla
MammaTess skrev:Oh du måste berätta, är det dyrt att beställa därifrån?
De har så mycket fint att man blir ruinerad...

Och frakten är rätt dyr. Jag brukar samla ihop så att det blir fraktfritt eller handla när de har kampanjer. Då känns det lite billigare :tumup:
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag skulle behöva lastin till re-make-bytet. Är det nån som vet var man köper det billigast? Det funkar säkert med vanlig resår också, men blir inte lika snyggt. :roll:
Användarens profilbild
Av zmurfan
Idag blir det syprojekt för hela slanten tror jag.
Har redan satt på ett par muddar på benen på ett par favvismjukbyxor som var för korta i benen.
Har sytt ihop ett par muddbyxor till bebis. Bara midjemudden kvar där.
Har sen ett par tillklippta Linneabyxor att sy ihop och ett par tillklippta byxor till mig att sy ihop.

Sen har jag en liten fråga. Om man har ett mönster i 86, hur kan man justera det så att det blir till storlek 92 eller 98 istället?
Går det justera enkelt eller är det jättekrångligt?
Användarens profilbild
Av zandrama
annbom skrev:
Humleblomstern skrev:
zandrama skrev:Jag skulle behöva lastin till re-make-bytet. Är det nån som vet var man köper det billigast? Det funkar säkert med vanlig resår också, men blir inte lika snyggt. :roll:
Jenny med emiliten har jättebra och billig lastin! :tumup:
Den är superbra!
Tack, då ska jag kolla med henne. :)
Användarens profilbild
Av mimpen
zmurfan skrev:Idag blir det syprojekt för hela slanten tror jag.
Har redan satt på ett par muddar på benen på ett par favvismjukbyxor som var för korta i benen.
Har sen ett par tillklippta Linneabyxor att sy ihop och ett par tillklippta byxor till mig att sy ihop.

Sen har jag en liten fråga. Om man har ett mönster i 86, hur kan man justera det så att det blir till storlek 92 eller 98 istället?
humleblomstern har lärt mig att man i så fall typ klipper itu mönstrena mitt i, och förlänger dem där. Jag har förlängt ett par byxben så och en body med lyckat resultat.
mimpen skrev:
zmurfan skrev:Idag blir det syprojekt för hela slanten tror jag.

humleblomstern har lärt mig att man i så fall typ klipper itu mönstrena mitt i, och förlänger dem där. Jag har förlängt ett par byxben så och en body med lyckat resultat.
Man kanske får vara lite varsam med halsen bara om man breddar mönstret på det sättet. Det kan bli väldigt stor öppning om man inte passar sig...
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?