Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Lojse skrev:så jäkla najs!!!
finns någon möjlighet att du kommer dela med dig av ett mönster?
Apselut :tumup:

Jag är lite dålig på att förklara bara så förstår ni inte vad jag menar är det bara att fråga. Ska bara lämna barn först så ska jag förklara. Är det någon som känner till något gratisprogram det går att rita i så kan jag tom försöka mig på att rita upp de olika delarna.
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Äh, vad fasiken. Jag hinner nog med en snabb förklaring innan vi går.

Bakstycket och de ttvå framstyckena är lika stora rektanglar. Jag är ungefär en normal stl 38 upptill. Mina var 45*80 cm. Nästa gång kommer jag att göra bakstycket bredare för den stramar lite över ryggen. Jag tog 15 cm på varje sida av bakstycket som axlar. Mellan dessa 15 cm ritade jag en fördjupning för halsen, ganska grund. På framstyckena drog jag en linje diagonalt från 15 cm ut och nedåt till ytterkanten ungefär halvägs ned på stycket. Ärmarna är också två rektanglar 50 cm breda, vilket blev lite trångt för mig, och 60cm långa. Axelpartiet syddes ihop först. Sedan syddes ärmen på axel och fram och bakstycke. Sedan sydde jag ihop sidprna och ärmarna i en söm. Nu är själva grundkoftan färdig. Sedan mätte jag från mitt bak i nacken fram tills den diagonala linjen kommer fram till ytterkanten. Det måttet plus sömsmån gånger 14 klippte jag ut i två delar. Dessa delar ska bli kanten. Dubbelvik tyget och sy fast i kanten. Sen gör man likadant med delen av framstycket som ännu inte är kantat. Nu är det dags att göra häl i sidsömmen för skärpet. Jag mätte ut var jag ville ha det och sprättade upp en bit. Fållade sen varje sida av hålet så att det inte ska gå upp. Skärpet är sytt i bomullsväv. Bara att mäta ut hur brett och långt man vill ha det, vika dubbelt, pressa, sy och sen vända ut och in och sy en stickning runt kanten för att få igen hålet. Skärpen syddes fast med en kuvertstickning på varje spets av framstycket, dvs där de två kantbanden möts. Jag tyckte att koftan blev lite kort och inte täckte bäbisens ben helt så jag sydde på bred, svart mudd längst ned. I ärmsluten sydde jag dit breda muddresårer.

Fattar ni någorlunda vad jag menar?
Nästa gång jag syr en sån här ska jag använda mig av befintligt koftmönster för bakstycke och yttre sidan av framstyckena. Inre sidan av framstycket kommer jag att göra som jag gjort på den här första för att få till omlotten. Detta för att få rätt storlek till mig. DEn här jag sydde är ok men lite trång i ärmhål och stramar som sagt över ryggen.

Superkul och lätt att sy var den i alla fall. Fleece är väldigt tacsamt att sy i tycker jag. Det går fort eftersom det inte behöver kastas
Puffar för att påminna mig själv om att jag borde börja sy nu...
Måste bara hitta ett fint ylletyg först. Perfekt att ha under bärjackan också när det är kyligt ute :tumup: .
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?