Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Franneke
Ja, precis som frågan lyder. Såg vackra vackra sidenellipsen hos Kokobello och började fundera om man inte måste testa en sidenjal också... :hide:

Men vilken är bäst? En Zara, en Jade, en Didy och i så fall vilken? En indio eller en annan vävart?

Ni som testat, berätta snälla! :D
Av Franneke
Jo, jag tycker om färg (minnsan! :lol: ), men främst vill jag veta hur de skiljer sig i tjocklek, bäregenskaper och allmän mysfaktor.

Kanske det är en sån subjektiv fråga man inte kan få svar på... :hmm:
Av Sofie
Vi får väl försöka locka fram någon som testat flera sorters sidensjalar.
Jag har en indio siden/bomull som jag färgat själv. Den är mjuk och skön och har ett vackert tungt fall. Sedan har jag siden cashmere bomull ellips naturvit, galet len och lite skimrig. Helt enkelt en underbar sjal! Den är ganska tunn och avlastar inte nog för ett stort barn för mig, men lillfisan väger bara typ tio kg så där är vi inte ännu.
Av sjaltokan
Sofie skrev:Vi får väl försöka locka fram någon som testat flera sorters sidensjalar.
Så jag duger inte :rodna:
Av Franneke
Jodå, Thowida, berätta allt du vet!! :app:
Av Sofie
thowida skrev:
Sofie skrev:Vi får väl försöka locka fram någon som testat flera sorters sidensjalar.
Så jag duger inte :rodna:
Jo så klart :-) var dig jag tänkte på :lol:
Blir så där ibland när jag surfar på telefonen, lägger ifrån mig ett halvfärdigt svar och postar en halvtimma senare och inte kollar vad som postats under tiden.
Av sjaltokan
Nu har jag barnen vid TV:n och lillasyster hos pappa i sjalen så nu kan jag svara.

De sidensjalar jag vet finns är:
Didymos:
Siden/chasmere ellipsen (ev. begagnat)
Lavendel siden
Indio med siden
Milliforie (ev. begagnat)
Körsbärsblomma

Ellevill
Zara she och he
Jade she och he

Natibaby
Palla Ussheri silk
Japan silk, brun eller orange
Ocean silk

Jag har provat indio, ellipsen både cashmere och lavendel. Men ingen sidensjal har fått bo kvar, eftersom de varit enfärgade allihop :oops:
Men den jag gillat bäst är ju cashmere ellipsen men det är ju taskigt att jämför den med någon annan sjal :Hahaa:

Jag är ägt några andra natibaby och tycker det är en bra sjal till bra pris så skulle jag fundera på en sidensjal så hade det nog blivit en därifrån, just nu har de ingen jag gillar mönstret på, men de kommer med nya sjalar med jämna mellanrum.

Lavendelellipsen tyckte jag inte levde upp till sidenkänslan den var ganska sträv för att vara en sidensjal, men så orkade jag inte gosa in den heller.
Av Franneke
Fantastiskt, tänk vad mycket man kan få veta! :urule:
Användarens profilbild
Av Scharlott
Franneke skrev:...
Men vilken är bäst? En Zara, en Jade, ...
Thowida har svarat och massa bra info. Kompletterar lite grann...
Av Ellevillsjalarna är Zara He och She de som går att handla nu. De är något tjockare än Jade He och She. De sistnämnda kom ut i ett mycket begränsat antal. Är du intresserad av Jade He och She är det begagnat som gäller. Nya finns i skrivande stund enbart i längden 3,7 m.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?