Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Stark
Nu så. Jag hittade ett tyg som passade till lenda, så nu har jag klippt ut alla delar, sytt ihop lite och i eftermiddag eller kväll hoppas jag att selen ska vara klar. Om jag nu får sy vill säga. Idén kommer härifrån:
noranora skrev:Hittade en länk till att sy en bärsele för höftbärande, tänkte att det kan finnas en och annan intresserad här :)
http://sewmamasew.com/blog2/?p=11342
Sen undrar jag om någon har något förslag att komma med:
Cilia skrev:Jag har brunt, gul och rött elefanttyg samt rött uggletyg från den där affären vid Söderköping (kommer inte på vad den heter). Jag har redan sytt lite av elefanterna i konstalationen rött/brunt och skulle nu vilja ha något nytt. Ugglorna har jag inte vågat mig på eftersom det är vit botten och barn och vitt är inte det bästa här hemma...

Så vilken/vilka färger tycker ni jag ska färga dem? Jag gillar de flesta färger, men gult är nog inte den bästa färgen här hemma. Rosa och blått är nog favoriterna, men huvudsaken är att det blir snyggt :roll:
Och vad blir det för färg på slutresultatet?
Användarens profilbild
Av mimpen
annbom skrev:
MammaTess skrev:Ahhh...grrrr...hmmm...jag får ju inte till det här med kantmudd...det blir bara buckligt och fel hit och dit!

Någon som har nåt tips på hur man får det snyggt?
Jag undrar också?
Jag läste helt nyss en tutorial på gekkos sida, men nu hittar jag den inte igen :gaah:
Är det kantband sydda av mudd ni menar?

isf så tycker jag den här tutorialen är mycket användbar om man syr på vanlig maskin:

http://kokalal.blogspot.com/2008/09/sy- ... i-trik.html

Jag syr hälften med OL (fixar inte att sy stickningen med täcksömmen, det blir bara inte bra!) och tycker den här är en bra tutorial om man vill göra som jag gör:

http://nabbgadda.blogspot.com/2009/03/t ... trika.html

Men jag är rätt dålig på det endå och undviker kantband i största mån, speciellt när det ska sys långt med kantband som när man syr bodys, det är lättare att få snyggt i hals och ärm tycker jag.
Användarens profilbild
Av carro83
Blev inget sök i källaren till bytet...det blev lite korsstygn i stället...
Min svärmor fick en Iduna av sin mamma en jul men har svårt att sitta med den då det är små stygn och jag har lovat den klar flera jular nu men i år ska den banne mig bli klar...jag vet hur glad hon blir!
Bild kommer när den är klar!
Användarens profilbild
Av mimpen
Alltså. Det här med att sy fast mudd. lurigt är ordet.

För om jag har hög trådspänning så blir det liksom en "kulle" mellan trådarna när jag syr med tvillingnål. Det är ju inte så snyggt. Jag måste sänka trådspänningen till typ 2 för att få framsidan snygg. Men då, förstår ni, då blir baksidan en trådhärva ibland - fast inte hela tiden (syr jag med trådspänning 1 blir det härva och katastrof...) Hur kan detta komma sig?! :hmm:
mimpen skrev:Alltså. Det här med att sy fast mudd. lurigt är ordet.

För om jag har hög trådspänning så blir det liksom en "kulle" mellan trådarna när jag syr med tvillingnål. Det är ju inte så snyggt. Jag måste sänka trådspänningen till typ 2 för att få framsidan snygg. Men då, förstår ni, då blir baksidan en trådhärva ibland - fast inte hela tiden (syr jag med trådspänning 1 blir det härva och katastrof...) Hur kan detta komma sig?! :hmm:
hmm. Jag vill minnas att det som var knepet för mig för att slippa kullen var att lossa på trådspänningen av undertråden, väldigt mycket.
Användarens profilbild
Av mimpen
HannaGerda skrev:
mimpen skrev:Alltså. Det här med att sy fast mudd. lurigt är ordet.

hmm. Jag vill minnas att det som var knepet för mig för att slippa kullen var att lossa på trådspänningen av undertråden, väldigt mycket.
Jag har bara (tror jag) ett ställe att ändra trådspänning på. :hmm:
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?