Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Jodå, även jag som lekman håller med om att pyttebäbisars ryggar inte mår bra av att bäras upprätt utan stöd (som det varnades för i artikeln) men då min erfarenhet är att en välknuten sjal ger ett gott stöd för ryggen så har jag inte känt mig orolig alls för att bära mina bäbisar även lite längre stunder! :D

...men det är klart att man ska vara försiktig när man bär sina barn och kanske framför allt små bäbisar! :heart:
Av Sofie
Tja, jag tror inte hon riktigt fattat bärsjalens funktion, den där sjukgymnasten. Hon varnar för att bära bebisar upprätt, utan stöd. Och så funkar ju inte en bärsjal. Bäbisar i rätt knutna bärsjalar stödjs ju mot förälderns kropp, dithållen av bärsjalens stadiga jämna tryck.
Det är inte farligt att bära nyfödda upprätt i bra knutna sjalar!
Användarens profilbild
Av EmmaMaria
I sjal är det ju just stöd för ryggen bebisen får :tumup: och flera sjukhus har sjalar till utlåning, speciellt när det gäller för tidigt födda...
Användarens profilbild
Av idamlolsson
Åh, jag har också läst det där och blev lite orolig. Jag har burit mitt nu 6 veckor gamla barn från start och han sover ingen annan stans på dagarna än i sjal (och nu även i sele i på ryggen), så det blir ju ganska många timmar per dag i sjal. Jag funderade ett tag efter att jag läst den där artikeln, men bestämde mig för att gå på känsla. Det känns ju så rätt att bära, både för mig och för barnet. :heart: Dessutom har jag enbart fått positiva kommentarer från alla på BB och BVC t ex. Men klart att man ska vara lite försiktig med en nyföding.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?