Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av AnKa
Mimpen: vilken härlig och personlig laptopväska det blev :D Har du stoppat den med något, för att skydda datorn lite?
petwol skrev:Glömde ju att visa en av mina senaste skapelser... en låneväska! Ett måste när man lånar masssor av böcker varje vecka och plastpåsar är sååååå tråkiga.

Har tryckt låneböcker på framsidan och tyget är svärmors gardiner :vågen: Synd att sista bokstaven flöt ut när jag tryckte :?

Bild

Sedan skulle jag vilja ha lite inspirationshjälp :D Vad ska jag sy av detta tyget? Det är ett påslakan i jättefint skick. Vill göra något trevligt och inte kläder för det är alldeles för brunt :lol:

Bild

Tips någon???
Jättefin låneboksväska och vilket underbart tyg :love: :love: men visst skall du sy kläder av det! Tänk vilken fin kjol eller klänning det kunde bli. Eller förstås en väska.

Jag har faktiskt lyckats sy gardinerna :vågen: men misslyckades med att få någon gardinstång med hem från IKEA trots två resor dit i helgen (vi fick förstås inte alla och fel delar till hennes säng och fick därför åka flera vändor).
Användarens profilbild
Av zandrama
Idag har vi haft syjunta här och jag gjorde om en bodysuit till tröja åt Knut och har klippt och sytt ihop ett par haremsbyxor till Vidar, men det ska i resår i benslut och midja innan de är användbara.
Användarens profilbild
Av Stark
Varför har jag så mycket tyg men inget som passar? Jag vill sy en tröja till C av en gammal tshirt. Då har jag ju inget tyg som passar till ärmar... Sen vill jag sy en höftbärarsele, och har ett gammalt lendatyg som skulle passa, men inget snyggt att sätta som panel. Eller, det har jag ju, men inte som passar ihop med just den färgen på lenda :gaah:
Användarens profilbild
Av AnKa
Cilia skrev:Varför har jag så mycket tyg men inget som passar? Jag vill sy en tröja till C av en gammal tshirt. Då har jag ju inget tyg som passar till ärmar... Sen vill jag sy en höftbärarsele, och har ett gammalt lendatyg som skulle passa, men inget snyggt att sätta som panel. Eller, det har jag ju, men inte som passar ihop med just den färgen på lenda :gaah:
Vilket angenämt problem :D nu mååååste du ju shoppa!
Enid skrev:En sån här gris vill jag ha i jul: http://images.marthastewart.com/images/ ... nimals.pdf :love:
Men vad kul! Jag stod jusst igår och fudnerade på om det fanns något bra mönster för att sy djur :)

http://www.marthastewart.com/how-to/stu ... es#slide_0

sybeskrivning för oss som inte är helt hemma i gamet och kan lista ut sådant själv :P
Av petwol
Jenny med Emiliten skrev:Petwol: jättefin kasse. Om du inte vill se kläder av tyget kan du ju sy väskor. Men för brunt? Det är väl snyggt med bruna kläder! Tänk vilken cool prinsessklänning det skulle bli :lol:

Enid: tack för länken, en gris, det vore inte så dumt!
Kan inte hjälpa det men jag tycker INTE om bruna kläder, måste vara något traumatiskt från barndomen :hmm: Fick ärva alla kläder när jag var liten och eftersom det är 10år upp till brodern som är äldst så var det inte riktigt samma mode :evil: Brunt var INTE mode när jag var liten ändå hade jag mycket mycket brunt med gult och orange :?

Men till annat så spelar det ingen roll om det är brunt :D Jag fullkomligt älskar tyget så jag vill verkligen hitta det perfekta projektet för det. Som tur är det ganska mycket så jag kanske kan göra flera saker.
Användarens profilbild
Av Sedum
HannaGerda skrev:Kastar mig in i tråden och visar en bild av mitt senaste alster. En tröjja som jag sydde i morse av tyg jag köpte igår på syfestivalen. Sniglar från Znok som jag älskade innan och inte kunde motstå när jag såg dem på riktigt.

Sydde för första gången en tröjja med sprund och resultatet blev väl ok, lite knöligt där längst ner men nästa gång blir det nog än bättre :)

För att bidra i diskussionen interlock/jersey kan jag ju tillägga att detta tyg är jersey. Intressant där uppe att få höra den egentliga skillnaden för jag har också undrat. Av de jersey/interlock jag stött på har jag tyckt att jersey är lite jobbigare att sy i och oftast är tunnare men blir lite mer följsamt.

Bild

Bild

Ursäkta lite suddiga bilder men min modell tycker att kameran är en mycket spännande sak. Försökte få en bra bild på mitt sprund men det gick väl sådär...

:loving: Jätte fint och underbar modell! :loving:

kvarnvik skrev::vågen: Nu har jag klarat av min kursträff med alla stick- och virkuppgifter så nu vill jag sy, sy, sy. Jag har massor med tyg på ingång :D
BildBild
BildBildBildBild
Snigeltyget var ju bara såååå fint! :love:
Användarens profilbild
Av mimpen
AnKa skrev:Mimpen: vilken härlig och personlig laptopväska det blev :D Har du stoppat den med något, för att skydda datorn lite?
:fnissa: Ja, personlig är ordet... :Hahaa:

Det är liggunderlag i hela väskan förutom locket!
Användarens profilbild
Av carro83
Här borde jag vara med...har MASSOR med tyger och MASSOR med kläder som kan bli nytt...
Men i första hand är det Remakebytet som ska göras...tankarna snurrar och funderar på om jag ska leta idag...
sambon är sjuk så jag får stanna hemma från jobbet och ta hand om sonen så där finns nog tid att leta i källaren när han sover...kanske lite middag nu först...
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?