Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Känns lite individuellt kanske?
Fyraåringen gör det fortfarande, pre automatik också verkar det som, men då har han också varit ett barn som gått att bära utan bärdon i princip och ändå suttit kvar. Sjuåringen får jag nog ofta påminna när jag ska lyfta och bära henne.
8-åringne gör det. Han sitter som en apa.
3-åringen........det beror väl på om han vill lyftas, Vill han bli lyft böjer han absolut på benen. Om jag lyfter honom mot hans vilja (vilket jag tyvärr är tvungen till rätt ofta :( ) så är han som slak spagetti i hela kroppen alternativt böjer på benen för att han sparkar mig.......
11-åringen var ett tag sedan jag bar, han är rätt tung nu :) Men 8-åringen och 6-åringen gör det. Jag träffar ju många bebisar som provar sjalar och selar och det är stor skillnad från barn till barn. Ofta är det barn som burits mycket som böjer benen när de lyfts upp tror jag men det det är nog andra saker som spelar in också.
Bara det burna barnet. Noomi alltså, men hon är bara tre. De andra två som inte blivit burna med bärdon från relativt tidig ålder böjer inte på benen. Noomi klamrar sig fast automatiskt :)
miom skrev:3-åringen........det beror väl på om han vill lyftas, Vill han bli lyft böjer han absolut på benen. Om jag lyfter honom mot hans vilja (vilket jag tyvärr är tvungen till rätt ofta :( ) så är han som slak spagetti i hela kroppen alternativt böjer på benen för att han sparkar mig.......
Precis så är det här med. Jag tröstar mig med att det är bra träning om hon vill ägna sig åt civil olydnad när hon blir större :wink:
allamalla skrev:
miom skrev:3-åringen........det beror väl på om han vill lyftas, Vill han bli lyft böjer han absolut på benen. Om jag lyfter honom mot hans vilja (vilket jag tyvärr är tvungen till rätt ofta :( ) så är han som slak spagetti i hela kroppen alternativt böjer på benen för att han sparkar mig.......
Precis så är det här med. Jag tröstar mig med att det är bra träning om hon vill ägna sig åt civil olydnad när hon blir större :wink:
Ah, det är så man ska tänka alltså. Svante kan också bli stel som en pinne om man försöker lyfta honom när han inte vill.

Men svar på TS fråga; jo alla böjer på benen när jag lyfter dem.
Av tumbler
allamalla skrev:
:lol:
Oscar gjorde när han var bebis och gör fortfarande när man lyfter upp honom nu när han är 5,5 år.

Varken Linnea eller Rickard har gjort det någon gång. Där måste man dela på deras ben för att man ska kunna bära de.
Alla fyra!
Alla utom bäbisen kan man desstuom bära utan att hålla i dem! (Sigrid somnade på min rygg en gång när hon var kring 3 år, då höll jag bara en hand under hennes rumpa men hon satt kvar som om jag hade haft en sjal!)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?