Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
mimpen skrev:
Jenny med Emiliten skrev:HannaGerda: vilken fin tröja, sprundet ser ju superproffsigt ut!

Mimpen: visst kan du ha kam-knappar i kläder, men blöjknapparna blir kanske lite stora i en body? Om du har köpt press genom Serena så har du fått ett mindre set dies också till lite mindre knappar, de är lagom stora (jag har själv bara använt dem till dockkläder!). Annars finns det på Babythings.
Jag har size 16-knappar också, de borde funka i kläder kanske. Och så fick jag med en massa pyttehattar, fast inga hanar/honor till dem :hmm:

tack för länktipset förresten. Jag tycker bara det är svårt att veta hur hårt jag ska dra åt kantbandet. Det är svårt, men man kanske lär sig av lite övning...
Pyttehattarna har väl samma inre honor och hanar son side 16 om jag inte kommer ihåg fel!
Av annbom
mimpen skrev:Nu har jag sytt ihop delarna till en body åt Hjalmar, iris visa. Åååå, så fint det kommer att bli. I alla fall om man inte kollar så noga :lol:

Nå, jag har ingen muddväv/kantband (vad det då kallas) hemma ännu, har beställt dock. Frågan är. Hur i hela friden ska jag göra för att få det snyggt. Bästa tipsen hitåt tack! Och - knappar, vilka rekommenderar ni? Jag har bara kam-plastknappar hemma. Funkar det i en body, eller ska jag köpa från bibbi metallknappar kanske :hmm:
Du kan använda baksidan av iris till att kanta med.

Nu är jag här i tråden med. Jag sydde 2 nya tröjor igår på min nya overlock. Tror jag ska sy lite dockläder för att öva på den. Jag får inte till täcksömen så bra, den blir lite vågig :Hahaa:
Användarens profilbild
Av mimpen
annbom skrev:
mimpen skrev:Nu har jag sytt ihop delarna till en body åt Hjalmar, iris visa. Åååå, så fint det kommer att bli. I alla fall om man inte kollar så noga :lol:

Nå, jag har ingen muddväv/kantband (vad det då kallas) hemma ännu, har beställt dock. Frågan är. Hur i hela friden ska jag göra för att få det snyggt. Bästa tipsen hitåt tack! Och - knappar, vilka rekommenderar ni? Jag har bara kam-plastknappar hemma. Funkar det i en body, eller ska jag köpa från bibbi metallknappar kanske :hmm:

Nu är jag här i tråden med. Jag sydde 2 nya tröjor igår på min nya overlock. Tror jag ska sy lite dockläder för att öva på den. Jag får inte till täcksömen så bra, den blir lite vågig :Hahaa:
Men grymt så smart! Det tipset tackar jag för! Jag har inte tänkt på att man kan kanta med annat än kantband eller muddväv. Nåt man ska tänka på när man tar samma tyg? En kortare bit, så långt är jag med...
Av annbom
mimpen skrev:
annbom skrev:

Men grymt så smart! Det tipset tackar jag för! Jag har inte tänkt på att man kan kanta med annat än kantband eller muddväv. Nåt man ska tänka på när man tar samma tyg? En kortare bit, så långt är jag med...
Det är väl ungefär det du ska tänka på :)
Av petwol
Vad kul med en egen sytråd :vågen:

Syr mest bodysar i str 68 till min fine lille pojk :heart: Ska försöka ta tag i projekt vetevärmare som stannade av iom att lillpojken växte ur både 56 och 62 på 2mån :whut:

En och annan tunika till stora syster blir det också...

Köpte hemligt tygpaket av jny´s tyger så nu har jag många härliga meter underbara tyger som bara väntar på mig. Tyvärr har jag inte så mycket tid :roll:
Användarens profilbild
Av mimpen
petwol skrev:Vad kul med en egen sytråd :vågen:

Syr mest bodysar i str 68 till min fine lille pojk :heart: Ska försöka ta tag i projekt vetevärmare som stannade av iom att lillpojken växte ur både 56 och 62 på 2mån :whut:

Köpte hemligt tygpaket av jny´s tyger så nu har jag många härliga meter underbara tyger som bara väntar på mig. Tyvärr har jag inte så mycket tid :roll:
Vetevärmare. me like. Det måste jag skriva upp på listan av kommande projekt att ta itu med!
Användarens profilbild
Av ellla

Finns det hemliga tygpaket?!?
Användarens profilbild
Av tweed
ellla skrev:

Finns det hemliga tygpaket?!?
Ja, mamma beställde och fick jättefina bitar, tom matchande mönstrat och enfärgat. Någon bit var det något hål i, men annars var det finfina tyger. Hon var mycket nöjd. Ingen bit var mindre än 50 cm.
Av petwol
Humleblomstern skrev:Får jag fråga, är det någon som hur Mjuka tygers interlock med igelkottar skall tvättas? Det finns inget tvättråd på hemsidan. Kan den klara 60 tro?
Generellt tror jag att jersey bara ska tvättas i 40 grader medans interlock klarar 60 men trycket kanske inte klarar så varmt :hmm: känns som att barnkläder måste klara 60 grader :roll:
Av petwol
ellla skrev:Finns det hemliga tygpaket?!?
Jajjemen, stuvbitar som hon vill bli av med får man för rabatterat pris. Men man vet alltså inte vilka tyger man får i paketet. Jag beställde 5kg och fick ca 15m tyg och det var kanske 3m som jag inte tyckte om (bruna med vita stjärnor och cerise med svarta stjärnor, samt brun strechfrotte med vita moln som är andra handssorterade) men hur ska Jenny veta att jag inte gillar brunt och cerist :roll: Kul för man får lite av varje och syr man som mig bara barnkläder så behöver man ju inte så stora bitar. De flesta är dock i 1m. Fick några röda moln i velour och vågade ränder i velour och de är på tok för dyra för jag ska köpa dem till ordinarie pris :D

Jag tycker det är lite roligt, tror att Jenny försöker blanda så det är lite av varje i paketen :vågen:
petwol skrev:
ellla skrev:Finns det hemliga tygpaket?!?
Jajjemen, stuvbitar som hon vill bli av med får man för rabatterat pris. Men man vet alltså inte vilka tyger man får i paketet. Jag beställde 5kg och fick ca 15m tyg och det var kanske 3m som jag inte tyckte om (bruna med vita stjärnor och cerise med svarta stjärnor, samt brun strechfrotte med vita moln som är andra handssorterade) men hur ska Jenny veta att jag inte gillar brunt och cerist :roll: Kul för man får lite av varje och syr man som mig bara barnkläder så behöver man ju inte så stora bitar. De flesta är dock i 1m. Fick några röda moln i velour och vågade ränder i velour och de är på tok för dyra för jag ska köpa dem till ordinarie pris :D

Jag tycker det är lite roligt, tror att Jenny försöker blanda så det är lite av varje i paketen :vågen:

Oh om du inte vill ha det bruna som du inte tyckte om så vill jag jättegärna köpa :D ( om man får säga så i denna tråden :? :D )
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?