Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Aspasia
Jag har börjat försöka bära Leia på ryggen, en vanlig ryggsäcksknytning tyckte jag inte var så svårt att få till men omslutet tyckte jag var väldigt krångligt att få tajt och bra.

Hon har aldrig protesterat när jag knutit upp henne fram men hon gråter och är jätteledsen när jag svingar upp henne på ryggen. Det är värst när jag står framåtlutad och knyter, sen när det är klart så går det väl an men hon tycker inte alls att det är så mysigt som att sitta fram. Är det något hon vänjer sig vid tro eller finns det barn som inte vill sitta bak?

När hon somnade så fick jag hjälp att dra upp sjalen över hennes huvud (tveksam till om jag skulle nå att göra det själv). Det gav lite stöd men jag tyckte det såg väldigt obekvämt ut för hennes nacke ändå. Hur gör ni när era barn somnat på ryggen?
Användarens profilbild
Av HannaGerda
såhär knyter jag in huvudet när han somnat på ryggen:

http://www.youtube.com/watch?v=cBc4XH5G-bs

I filmen sitter han redan rätt nedsjunken så huvudet har rätt bra stöd men ofta hänger det ju rakt bakåt, då lutar jag mig framåt så att han lägger kinden mot mig och sedan får man kanske putta till huvudet lite innan det knyts in.

Bär jag i ryggsäck så böjer jag mig också fram tills han lägger kinden mot ryggen och sedan drar jag försiktigt upp överkanten över hans huvud lite så det får stöd.

Angående det här med att trivas på ryggen. Knut tycker absolut inte alltid det är så kul att sitta där när jag knyter men det har blivit bättre för oss och jag tror mycket handlar om att jag är lugn nu, i början var jag mycket mer nervös över att han satt där och kunde åka ner samtidigt som man skulle få till sjalen. Nu tar jag det lugnt och metodiskt och ibland går det dåligt att knyta och ibland går det bättre men jag är i alla fall lugn och då blir han inte lika upprörd. Sen är det väl kanske en vanesak också, han har vant sig vid att vara där.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?