Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sjaltokan
enda nackdelen de finns för få :lol:

De bambusjalarna jag testat har varit lite tjockare än mina tunnaste bomullsjalar, men de är mjuka och goa från start.
Användarens profilbild
Av Ingrid
Jag vet inte hur de vävda bambusjalarna känns, men vi har ju en trikåsjal i bambu. Bambutrikå är väldigt mjukt, och lite mer som silke i känslan. Man vill liksom gärna gå och klappa på sjalen :) Bambu har också god förmåga att leda bort värme och fukt, och är därför behagligt om man lätt blir varm. Man använder gärna bambu i sportkläder av den anledningen. Hur vävda sjalar i bambu känns vet jag inte, men skulle tro att även de är mjuka och sköna. En stor fördel med bambu är också att det är mycket mer miljövänligt att framställa än bomull, vilket kanske inte har någon större betydelse för hur själva sjalen känns på, men det har andra fördelar. Nu är jag ju partisk i frågan, eftersom vi själva producerar bärsjalar i bambu.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Ingrid skrev:Hur vävda sjalar i bambu känns vet jag inte, men skulle tro att även de är mjuka och sköna.
Även de vävda bambusjalarna är mycket mjuka och smidiga att arbeta med, lättknutna. Precis som trikåsjalarna har de vävda bambusjalarna en glans som påminner om den hos silke. De vävda bambusjalarna finns i lite olika tjocklekar t.ex. Natibaby har både en tjockare (Pearl, 30% bomull 70% bambu) och en tunnare (Diamond, 50% ekobomull 50% bambu). Båda har figurerat med bilder här på SjalBarn och Pearl är så gott som slutsåld hos tillverkaren. Tunnare Diamond lämpar sig mycket bra som sommarbärsjal eller för den som lätt blir varm. Andra vävda bambusjalar som en del sjalbarnare också känner till och även väntar på (de har inte kommit från fabriken ännu) är Ellevills bambusjalar Paisley (50% bomull 50% bambu). Det ska bli spännande att se dem live och jämföra dem :)

Kan även tillägga att jag också anses som partisk i och med att jag säljer samtliga dessa bambusjalar.
Av KattenFindus
Scharlott skrev:
Ingrid skrev:Hur vävda sjalar i bambu känns vet jag inte, men skulle tro att även de är mjuka och sköna.
Även de vävda bambusjalarna är mycket mjuka och smidiga att arbeta med, lättknutna. Precis som trikåsjalarna har de vävda bambusjalarna en glans som påminner om den hos silke. De vävda bambusjalarna finns i lite olika tjocklekar t.ex. Natibaby har både en tjockare (Pearl, 30% bomull 70% bambu) och en tunnare (Diamond, 50% ekobomull 50% bambu). Båda har figurerat med bilder här på SjalBarn och Pearl är så gott som slutsåld hos tillverkaren. Tunnare Diamond lämpar sig mycket bra som sommarbärsjal eller för den som lätt blir varm. Andra vävda bambusjalar som en del sjalbarnare också känner till och även väntar på (de har inte kommit från fabriken ännu) är Ellevills bambusjalar Paisley (50% bomull 50% bambu). Det ska bli spännande att se dem live och jämföra dem :)

Kan även tillägga att jag också anses som partisk i och med att jag säljer samtliga dessa bambusjalar.
Jag höll just på att fundera hur det hade gått med Ellevilles bambusjalar.
Trodde jag var blind som inte sett något om dom :lol:
Men de har alltså inte kommit ut ännu?
Användarens profilbild
Av Scharlott
KattenFindus skrev:Jag höll just på att fundera hur det hade gått med Ellevilles bambusjalar.
Trodde jag var blind som inte sett något om dom :lol:
Men de har alltså inte kommit ut ännu?
Det stämmer att de inte kommit ännu. Just nu är de påväg från fabriken till tillverkaren. Under december hoppas jag de ska kunna erbjudas här i Sverige 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?