Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har en hemmasydd ringsjal som är lite småsvår att justera (tror det är en sydd miss av mig, sydde med en vikning :P ), funderar därför på om det skulle vara enklare att använda en "märkesringis". Ni som använder ringsjal: vilken skulle ni rekommendera och varför? Här på forumet verkar Ringo och BäraBarn ligga högt i kurs, men man blir ju nyfiken på vad som används :)
Har faktiskt bara hemsydda sjalar, dels av en omsydd långsjal och dels sydda av "vanligt" men bärvänligt tyg och gillat dem skarpt allihop - så näe, jag vet inte om köpes-sjalar nödvändigtvis behöver vara så jättemycket bättre, men jag kan kanske bli övertygad om det omvända efter den här tråden?! :D
Vill bara säga att bära barn-ringisarna gillar jag INTE, däremot ringsjalar sydda av bärabarn-sjalar :lol:
Ringarna på de färdigsydda bärabarn-ringsjalarna känns tunna och klena och när jag har provat så har de varit ganska svårjusterade, fast det var ett par år sedan så det kanske de har ändrat på.
Jag har en Ringo som jag är riktigt nöjd med och använder mycket. Jag har tidigare haft en ringsjal sydd av ett Norrsken och den tyckte jag inte alls om, den bara gled i ringarna. Jag har också haft en annan Ringo som jag inte alls tyckte om för den var alldeles för tjock och sträv så den sålde jag vidare.
Jag har en ringsjal sydd av en Indio och den är helt FANTASTISK! Sydd utan vikning. Ger suverän avlastning och är mjuk och gosig. Tyvärr är lillan nu så stor att hon inte åker sjal längre :(
Jag har haft ringsjalar som ja sytt av bära barn-sjalar, dem har jag gillar mycket. Ingen vikning på dem. Sen hade jag en som jag sydde av en halv girasol, den var helt kass. Apsvår att justera, sträv på något sätt. Nu har jag också en BBsling (köpt ringsjal) och den är någonstans därimellan. Avlastar bra, rätt OK att justera...

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?