Built to last
Why Would you Settle for Less when you can have More? Do not let other Authors Fool you with Empty Marketing Keywords. FLATBOOTS is what you Deserve. Built to last, Built from Scratch, Nothing Less.
Läs merOver a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
mammagumman skrev: Här är mössan. Eller en del av den...Underbar!
kvarnvik skrev:Är det någon idé att virka i bara bakre maskbågen när man virkar fram och tillbaka? Det blir ju liksom varannan gång, eftersom man vänder arbetet varje varvvirkar man fram och tillbaka i bakre maskbågen så blir det ju ribb virkat.Eller ska man då virka vartannat varv i främre och vartannat i bakre då?
kvarnvik skrev:Nu är grytlappen helt klarFint!
kvarnvik skrev:Är det någon idé att virka i bara bakre maskbågen när man virkar fram och tillbaka? Det blir ju liksom varannan gång, eftersom man vänder arbetet varje varvVartannat i bakre/vartannat i främre tycker jag borde rulla sig? Att ena sidan blir större än den andra.Eller ska man då virka vartannat varv i främre och vartannat i bakre då?
Elina skrev:Japp, som resårstickning ungefär.kvarnvik skrev:Är det någon idé att virka i bara bakre maskbågen när man virkar fram och tillbaka? Det blir ju liksom varannan gång, eftersom man vänder arbetet varje varvvirkar man fram och tillbaka i bakre maskbågen så blir det ju ribb virkat.Eller ska man då virka vartannat varv i främre och vartannat i bakre då?
puppan skrev:Åh nu lärde jag mig något nytt. Bara fast maskor eller går det bra med vilka som? Jag antar att man då virkar mudden på "höjden" och att man sedan fäster ihop när önskad bredd uppnåtts?Elina skrev:Japp, som resårstickning ungefär.kvarnvik skrev:Är det någon idé att virka i bara bakre maskbågen när man virkar fram och tillbaka? Det blir ju liksom varannan gång, eftersom man vänder arbetet varje varvvirkar man fram och tillbaka i bakre maskbågen så blir det ju ribb virkat.Eller ska man då virka vartannat varv i främre och vartannat i bakre då?
JAg har gjort muddar på det viset, att virka bara i bakre maskbågen och vänt, fram o tillbaka.![]()
Vad ska du göra?
Zai skrev:Jag har gjort med fasta maskor och precis, man vänder den åt sidan sas och syr ihop som en tub sedan.puppan skrev:Åh nu lärde jag mig något nytt. Bara fast maskor eller går det bra med vilka som? Jag antar att man då virkar mudden på "höjden" och att man sedan fäster ihop när önskad bredd uppnåtts?Elina skrev:Japp, som resårstickning ungefär.kvarnvik skrev:Är det någon idé att virka i bara bakre maskbågen när man virkar fram och tillbaka? Det blir ju liksom varannan gång, eftersom man vänder arbetet varje varvvirkar man fram och tillbaka i bakre maskbågen så blir det ju ribb virkat.Eller ska man då virka vartannat varv i främre och vartannat i bakre då?
JAg har gjort muddar på det viset, att virka bara i bakre maskbågen och vänt, fram o tillbaka.![]()
Vad ska du göra?
Humleblomstern skrev:Tack!mammagumman skrev: Här är mössan. Eller en del av den...Underbar!
mammagumman skrev:Mmm, den var jättefinHumleblomstern skrev:Tack!mammagumman skrev: Här är mössan. Eller en del av den...Underbar!
visslan skrev:Puh! Nu har jag haft min kurs i mormorsrutor! Kom hem vid 22:30 igår kväll.![]()
Det gick bra, tror jag. Mina elever var duktiga och tålmodiga. Jag fick flera bra idéer och tankar kring hur jag ska lära ut vissa saker.
Nu ska det bli skönt att fokusera på mina egna saker istället för kursexempel! Och jag längtar efter att sticka också.
Ornage skrev:Någon som virkat några inneskor? Mina önskemål är sköna, varma, och lätta att virkahttp://goodknits.com/blog/mary-jane-slippers/![]()
Har sett något mönster från Drops med ihopsatta mormorsrutor, men letar efter något annat.
Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?