Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av JoJsMamma
Vill minnas att Tabby försökte lära mig att mandskas med BäraBarn sjalen och en en ringsjal, på stadsbiblioteket för hundra år sen.
Långsjal lärde jag mig knyta av Bina i slottskogen, "magknytning" med en rödruta var det.
Och sist men inte minst - Ryggknytet lärde jag mig av AAaa .
Användarens profilbild
Av Monique29
Tabby hjälpte nog mig me.
Usch så länge sen och hade inte namn på personerna.
Användarens profilbild
Av Bina
Jag själv.. Tack Bina för att du var envis nog att learning by doing.
Användarens profilbild
Av Bina
JoJsMamma skrev:Vill minnas att Tabby försökte lära mig att mandskas med BäraBarn sjalen och en en ringsjal, på stadsbiblioteket för hundra år sen.
Långsjal lärde jag mig knyta av Bina i slottskogen, "magknytning" med en rödruta var det.
Ohh :oops: long time ago :D
Användarens profilbild
Av Eulalia
Jag lärde mig trikån och vävd på magen själv och genom de utmärkta "sjalporrfilmerna" :lol: från didymos.

Men längtar efter att få till ryggknut och då skulle jag behöva en varm, mänsklig hjälpande hand :) :help:
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag är ganska självlärd med tips från forumet, men miriel visade mig ringsjal och jag fattade inte då (två månaders bebis var nog aningen ostadig), men nu är jag grymt tacksam, för alla de tipsen har jag nytta av nu. Den som lärde naggie knyta trikåsjal på Dieselverkstaden (som jag inte minns vemd et var) har dessutom gett mig en arsenal med tips som jag för vidare till andra trikåsjalsanvändare.
Användarens profilbild
Av thanisa
När jag började knyta så var det en sida på nätet som jag fick mest inspiration ifrån. Peppermint. Sedan följde det med ett instruktionshäfte med sjalen från didymos och det försökte jag läsa men tyckte inte det hjälpte så mycket. Senare träffade jag trollmamma på öppna förskolan som också sen köpte sjal.

Men ska jag vara ärlig så är det egen läsning mest och sen nu med Finn så har jag träffad många sjalbärare men ryggen så var det hellas bildserie som fick mig att kunna ta upp barnen på ett sätt som passar mig. Tack för din omslutna tibetan, början på den fick ryggen att lossa för min del. Huvudsakligen har det dock varit att testa, knyta testa en annan variant och slutligen finna sätt som passar mig. Nu har jag ju även hoppediz instruktionsbok och så har jag de nya häftena från didymos och deras dvd. Dessa är jättebra. Varför danns inte alls lika mycket för 5 år sedan att få tag på?
Användarens profilbild
Av Jemmah
Att jag kunde fortsätta bära när N blev för tung för trikåsjalen kan jag tacka zmurfan för. Jag fick inte bara knythjälp utan också först låna inkan som jag sedan köpte :D
Hurra för zmurfan :vågen:
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jemmah skrev:Att jag kunde fortsätta bära när N blev för tung för trikåsjalen kan jag tacka zmurfan för. Jag fick inte bara knythjälp utan också först låna inkan som jag sedan köpte :D
Hurra för zmurfan :vågen:
:oops: :D

Jag i min tur tackar cinnamon för att hon gav mig en ringsjal och hänvisade mig till Sjalbarn och talade om att jag kunde prova sy en egen sjal av lakansväv och kolla knytningar på Sjalbarn. Lusläste där och fick till omslutet på magen och en väldans nöjd kille.

Tack cinnamon!! :)
Användarens profilbild
Av Buscilla
Elin G skrev:Jag är ganska självlärd med tips från forumet, men miriel visade mig ringsjal och jag fattade inte då (två månaders bebis var nog aningen ostadig), men nu är jag grymt tacksam, för alla de tipsen har jag nytta av nu. Den som lärde naggie knyta trikåsjal på Dieselverkstaden (som jag inte minns vemd et var) har dessutom gett mig en arsenal med tips som jag för vidare till andra trikåsjalsanvändare.
Undra om inte det var Marika???
Användarens profilbild
Av Buscilla
Jag är till mesta dels självlärd, med värdefull sajber-assistans från SB:proffs. Jag lärde mig den elastiska sjalen, men den vävda var lite svårare att få till och då var det MARIKA som kom med en massa behjälpliga och livsnödvändiga tips. Så tusen tack Marika (som jag saknar massor här på sidan :()
Av JoJsMamma
JoJsMamma skrev:
Vill minnas att Tabby försökte lära mig att mandskas med BäraBarn sjalen och en en ringsjal, på stadsbiblioteket för hundra år sen.

Ohh long time ago
Du anar inte hur tacksam jag var - samma dag på väg hem efter träffen gick syskonvagnen total-sönder :roll: och långsjal fick genast beställas!
Användarens profilbild
Av snigel
Svas: Det var ju du! :wink: Tack!
Användarens profilbild
Av Lile
....och självklart var det svas som lärde mig med

erkänn att du startade den här tråden för att se om jag har glömt hur tacksam jag är för att du först var så tålmodig när jag avstod från sjalköp, att du sedan lånade ut din Jakob till mig när jag äntligen fick för mig att jag skulle prova, och att du då visade hur, men det visste jag nästan efter alla månader jag bara tittat på :) :wink:

Tack svas :heart:
Användarens profilbild
Av Tiz
Jag lärde mig själv genom att studera www.stjarnbarn.se mycket noga :) och filmerna på mamatoto.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?