- mån nov 01, 2010 06:25
Fast då lyckades jag med konststycket att dra ur stickan ur en 35-40 maskor och samtidigt repa upp några av dessa maskor flera varv
så jag har major räddningsarbete framför mig...
Fast jag får skylla mig själv som jinxade sjalen, eftersom jag flera ggr tänkt "vilket mönster! Jag gör ju inga småmissar som jag måste justera här och var, det är ju knasrätt hela tiden" så nu på näst sista varvet på näst sista diagrammet kom alla fel på samma gång
melon skrev:Grignasco merinosilk. Fantastiskt garn. Men jag var nog lite stressad för jag vill bli färdig och spände mig. Senare på kvällen gick det bättre.Kaffemoster skrev:Fy så irriterande!Jobbigt! Sån blir jag bara av syntetiska garner. Vilket garn stickar du i?
Jag har lust och tid att sitta med min stickning - men så blir jag så där kladdsvettig om händerna hela tiden! Så där så det blir kärvt och jobbigt att stickainte underlättar det ju min ur-skira spetsstickning med garn nästan som sytråd....
Fast då lyckades jag med konststycket att dra ur stickan ur en 35-40 maskor och samtidigt repa upp några av dessa maskor flera varv

Fast jag får skylla mig själv som jinxade sjalen, eftersom jag flera ggr tänkt "vilket mönster! Jag gör ju inga småmissar som jag måste justera här och var, det är ju knasrätt hela tiden" så nu på näst sista varvet på näst sista diagrammet kom alla fel på samma gång

K -05 och B -07