Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

melon skrev:
Kaffemoster skrev:Fy så irriterande!
Jag har lust och tid att sitta med min stickning - men så blir jag så där kladdsvettig om händerna hela tiden! Så där så det blir kärvt och jobbigt att sticka :( inte underlättar det ju min ur-skira spetsstickning med garn nästan som sytråd.... :(
Jobbigt! Sån blir jag bara av syntetiska garner. Vilket garn stickar du i?
Grignasco merinosilk. Fantastiskt garn. Men jag var nog lite stressad för jag vill bli färdig och spände mig. Senare på kvällen gick det bättre.

Fast då lyckades jag med konststycket att dra ur stickan ur en 35-40 maskor och samtidigt repa upp några av dessa maskor flera varv :siishah: så jag har major räddningsarbete framför mig...

Fast jag får skylla mig själv som jinxade sjalen, eftersom jag flera ggr tänkt "vilket mönster! Jag gör ju inga småmissar som jag måste justera här och var, det är ju knasrätt hela tiden" så nu på näst sista varvet på näst sista diagrammet kom alla fel på samma gång :evil:
Användarens profilbild
Av Elsa
Kaffemoster skrev:
melon skrev:
Jag har lust och tid att sitta med min stickning - men så blir jag så där kladdsvettig om händerna hela tiden! Så där så det blir kärvt och jobbigt att sticka :( inte underlättar det ju min ur-skira spetsstickning med garn nästan som sytråd.... :(
Grignasco merinosilk. Fantastiskt garn. Men jag var nog lite stressad för jag vill bli färdig och spände mig. Senare på kvällen gick det bättre.

Fast då lyckades jag med konststycket att dra ur stickan ur en 35-40 maskor och samtidigt repa upp några av dessa maskor flera varv :siishah: så jag har major räddningsarbete framför mig...

Fast jag får skylla mig själv som jinxade sjalen, eftersom jag flera ggr tänkt "vilket mönster! Jag gör ju inga småmissar som jag måste justera här och var, det är ju knasrätt hela tiden" så nu på näst sista varvet på näst sista diagrammet kom alla fel på samma gång :evil:
:( :klappar:
Elsa skrev:
Kaffemoster skrev:
melon skrev:

:( :klappar:
:purskis: :klappa:
Användarens profilbild
Av MuuM
Mupp!

Jag har startat en tantkofta-tröja till mig i ett grönt garn som jag har haft länge och verkligen gillar. Jag har stickat provlapp i olika sticktjocklekar och till slut bestämt mig. Taggad som tusan kollar jag snabbt i häftet för att se om det var nåt att tänka på.

Det var det ju. "Sticka krage och nederkant i stickor som är ett helt nummer tunnare än dem du använder till kroppen."

så nu sitter jag här och tragglar med synålar i storlek 2. :roll: Jag tröstar mig med att det snart blir bättre.
Av Ponyo
MuuM skrev:Mupp!

Jag har startat en tantkofta-tröja till mig i ett grönt garn som jag har haft länge och verkligen gillar. Jag har stickat provlapp i olika sticktjocklekar och till slut bestämt mig. Taggad som tusan kollar jag snabbt i häftet för att se om det var nåt att tänka på.

Det var det ju. "Sticka krage och nederkant i stickor som är ett helt nummer tunnare än dem du använder till kroppen."

så nu sitter jag här och tragglar med synålar i storlek 2. :roll: Jag tröstar mig med att det snart blir bättre.
:app:
Spännande!

Men du ska alltså sticka till dig själv på storlek 3? Oh jösses! Imponerad! :app:
Användarens profilbild
Av MuuM
zandrama skrev:

Men du ska alltså sticka till dig själv på storlek 3? Oh jösses! Imponerad! :app:
Ja, jag tänkte det. Vi får se hur det går. Jag tänkte ha den som tv-stickning, det är ju bara runt, runt. Inte som min stackars sjal som aldrig verkar bli klar.
Användarens profilbild
Av ellla
visslan skrev:Här är min återupplivade Stained glass scarf från "Handknit Holiday".
Bild
Garnet är Blue Sky Alpaca (svart) och Elsebeth Lavolds Silk Tweed (petrolblå).
Jag sitter och stickar på dubbelsidiga grytlappar! Fort går det inte i alla fall...
MuuM skrev:
zandrama skrev:

Ja, jag tänkte det. Vi får se hur det går. Jag tänkte ha den som tv-stickning, det är ju bara runt, runt. Inte som min stackars sjal som aldrig verkar bli klar.
Det är inte så hopplöst som man kan tro.. jag har stickat två tröjor på stickor 3 till mig själv, den ena är dessutom lite, lite av en tunika.

För övrigt tror jag att jag precis rett upp och räddat faktiskt mer än bara hjälpligt alla mina tappade maskor och är färdig att gå på nästa mönstervarv - och då verkar det som att jag förra mönstervarvet (jag tappade maskorna på ett avigt varv) blandade mellan sista och näst sista på det diagrammet :hmm: så vad jag egentligen borde göra är ju repa de två senaste varven och kolla... men jag vet inte om jag orkar eller om jag ska fuska ihop det på det här mönstervarvet.... :hide:
Jag vill inte, vill inte, vill inte repa upp två varv på ~300 maskor, men jag inser att jag mest troligt gjort fel på de 19 sista mönsterrapporterna, och inte de fyra första - så att försöka fuska bort det blir nog inte snyggt.... :(

Men å andra sidan är jag rädd att tappa någon maska när man tinkar ssk och s1k2tog psso och det får jag måååånga chanser till om jag bestämmer mig för att tinka. *suck* Dessa kval och bestlutsångestar....
Jag var förvirrad! :vågen:

Efter min räddningsaktion hade jag glömt vilket varv jag egentligen var på, så jag stickade aviga maskor de fyra, fem rapporter som fanns kvar det var det som var felet!!

Så jag behövde bara tinka 40-50 aviga maskor innan jag insåg att jag börjat sticka åt fel håll i villervallan :D så nu är jag nästan uppe på banan igen, bara lite trassel i två rapporter pga räddningen!
Användarens profilbild
Av Moson
Jag har ju fortfarande kvar att sy i alla trådar på en randig sjal, två par blöjbyxor och ett par bebisvantar men vill hellre börja sticka något annat :roll:

Har köpt fem nystan Rheuma thermal för att sticka någon slags tröja till mig själv. Någon som har tips på något fint?
Tycker att jag har kollat igenom typ hela ravelry och visst hittar jag fina tröjmönster men då passar det inte garnet :(
  • 1
  • 235
  • 236
  • 237
  • 238
  • 239
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?