Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Birna
Kan man bära en helt nyfödd i bärsjal på vintern? Vi bor tre trappor upp utan hiss och det kommer att vara krångligt att komma åt vagnen. Dessutom måste jag hålla storebror (två och ett halvt) i handen på väg upp och ner för trappan (och i värsta fall bära honom om han inte vill följa med upp, han gillar att vara ute).
Första gången började jag använda trikåsjal efter cirka sex veckor men då bodde vi på ett annat ställe och jag hade vagnen som komplement.
Vad gör jag om barnet inte vill vara i sjalen?
Användarens profilbild
Av HannaGerda
Det funkar utmärkt! Bara att ha en stor jacka och knyta sjalen under. Det är supermysigt och varmt och härligt.

På frågan vad du ska göra om barnet inte vill vara i sjalen skulle mitt svar bli ta ur barnet en stund när tillfälle ges. Om det är smällkallt ute får du vänta tills du kommer någonstans där det är varmt men det är ju samma som med vagn.
Användarens profilbild
Av Droppen
Mio är född i slutet av oktober och enbart sjalad från dag ett. Vi har en Mama jacket bärjacka som är toppenbra!
Vi har kört ullkläder på honom plus varma vindtäta tossor och väpnarhuva, även den i ull.

Lycka till! :D
Användarens profilbild
Av nalimea
Vi körde massa sjal vintras för vagn i vinterväglag är irriterande.
Han fick på sig ullsockar och ullvantar, en skön mössa och halsduk. När det blev kallare fick han även en extra tröja på sig, men aldrig mer på benen än inne. Tre lager sjal och kroppsvärme höll honom tokvarm och när det var minusgrader hade jag försvarets värmetröja på mig och efter hand även en ullponcho med knäppning framtill. Han var aldrig för kall, utom på kinderna så klart, snarare tvärtom. De gånger han stretade och kämpade för att komma loss var när han var för varm, eller när han höll på att vakna liksom.
Användarens profilbild
Av KaIi
Droppen skrev:Mio är född i slutet av oktober och enbart sjalad från dag ett. Vi har en Mama jacket bärjacka som är toppenbra!
Vi har kört ullkläder på honom plus varma vindtäta tossor och väpnarhuva, även den i ull.

Lycka till! :D
Kör samma här och det fungerar suveränt + att jag slipper bli kall också. :tumup:
Jag har fått tillfälle att sjala 3 spädbarn och ingen av dom har klagat utan snarare somnat fort. :heart:
Av Birna
Tack för tipsen! Det ska nog funka här också.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?