Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:
ellla skrev:Jag tycker att det saknas en spinntråd här!
Jag tycker det saknas inlägg i den här tråden! :wink:

Det här har jag gjort klart i helgen! Fler bilder och garninnehåll i bloggen! :D

Bild

Bild
:love:
Av MariaL
Vilka fina garner ni spinner :D jag skall åka ned till syfestivalen nästa helg och funderar på att kolla efter en slända där och lite ull om det finns. Har ni några goda råd innan man köper ska man tänka på något speciellt?
Användarens profilbild
Av solängel
Bild

En sån vill jag ha! Finns på Limmo-design.se, hon har även andra färger och jag tror det kommer ännu mer.

Nu när jag gjort klart den här:
Bild

Ellla: Skulle vi inte kunna ha tips om internetbutiker och liknande i ts? Som i sticksnack?
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:Bild

En sån vill jag ha! Finns på Limmo-design.se, hon har även andra färger och jag tror det kommer ännu mer.

Nu när jag gjort klart den här:
Bild

Ellla: Skulle vi inte kunna ha tips om internetbutiker och liknande i ts? Som i sticksnack?
Klart vi kan ha!

Vilka internetbutiker finns det?
Användarens profilbild
Av solängel
Puffar lite... :D

Jag fyndade en spinnrock och två härvlare idag! :vågen:

Ena härvlaren (någon som vet om det har ett riktigare namn?) hade en lustig liten finess, en räknare som säger till när man har 100 varv på härvan.

Den andra var ännu mer speciell... nästan 100 år gammal, gjordes till en Emma M:son 1912, och drivs med kedja och vev.

70:- för den enkla, 95:- för den större, och drygt 300:- för spinnrocken (jättefin, med spole både för ull och lin).
Och i höst ska jag få gå spinnkurs, tack vare älskade U! :loving:
Användarens profilbild
Av Edith
Oooh, nästa helg ska jag sitta med på teknikdagen/-dagarna i Rudskoga (södra Värmland tror jag :hmm: ) (eller varenuheter) och spinna garn och bli tittad på av allmänheten. Jag har ju inte haft tid att spinna på evigheter. :whut: Men det blir nog bra med det också... Ska bli spännande i alla fall! :lol:
Användarens profilbild
Av Edith
solängel skrev:Puffar lite... :D

Ena härvlaren (någon som vet om det har ett riktigare namn?) hade en lustig liten finess, en räknare som säger till när man har 100 varv på härvan.

Den andra var ännu mer speciell... nästan 100 år gammal, gjordes till en Emma M:son 1912, och drivs med kedja och vev.

70:- för den enkla, 95:- för den större, och drygt 300:- för spinnrocken (jättefin, med spole både för ull och lin).
Grattis till fynden! :app: :vågen:
Användarens profilbild
Av ellla
Edith skrev:
solängel skrev:Puffar lite... :D

Grattis till fynden! :app: :vågen:
:iagree:
Vad roligt med kursen!!!
Av Nettan
Edith skrev:Oooh, nästa helg ska jag sitta med på teknikdagen/-dagarna i Rudskoga (södra Värmland tror jag :hmm: ) (eller varenuheter) och spinna garn och bli tittad på av allmänheten. Jag har ju inte haft tid att spinna på evigheter. :whut: Men det blir nog bra med det också... Ska bli spännande i alla fall! :lol:
Roligt.
Tror det är bra att visa upp att det faktiskt finns några som kan spinna även nu för tiden. :tumup:
Av Nettan
Grattis till fynden solängel.

Här spinns det inget alls på senare tid men det blir förhoppningsvis lite tid till detta i höst när trädgården inte kräver så mycket tid.
Har skaffat mig en liten ullproducent, han heter Bert och är en grå angorakanin. Första klippningen är i september, det skall bli så spännande att göra allt från scratch fram till färdigt plagg.
Användarens profilbild
Av ellla
Nettan skrev:Grattis till fynden solängel.

Här spinns det inget alls på senare tid men det blir förhoppningsvis lite tid till detta i höst när trädgården inte kräver så mycket tid.
Har skaffat mig en liten ullproducent, han heter Bert och är en grå angorakanin. Första klippningen är i september, det skall bli så spännande att göra allt från scratch fram till färdigt plagg.
åh... en kanin! vad mysigt!
Användarens profilbild
Av CAKirre
Tass...

Jag har slända och en spinnrock, minns inte vad varianten heter och tillgång till väldigt mycket fårull. Dock har jag inte riktigt haft tid/ork just nu. Får inte riktigt ordning på spinnrocken heller...
Användarens profilbild
Av ellla
CAKirre skrev:Tass...

Jag har slända och en spinnrock, minns inte vad varianten heter och tillgång till väldigt mycket fårull. Dock har jag inte riktigt haft tid/ork just nu. Får inte riktigt ordning på spinnrocken heller...
tillgång på mycket ull är en bra start!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 46
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?