Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Flaxa
Bebis är nu 6 månader och jag börjar fundera på vad vi ska gå vidare med i sjalväg. Har burit i Cuddlywrap och Ergo Sport främst hittills. Skulle vilja ha en vävd långsjal (över 5 m). När jag tittar runt här på forumet verkar Didymos vara populärast och Ellevill kommer som god 2:a men jag förstår inte riktigt vad det är som gör att de sjalarna är bättre än alla andra? Nån som vill förklara lite? Och vad är skillnaden mellan Zara och Jade, rent praktiskt. Jag ser ju att mönstret är åt olika håll, har det skillnad för bärandet?

Vad är skillnaderna mellan de olika materialen? Bomull, ull, siden, bambu ... listan är lång! Vill gärna ha en sval men mysig sjal, ytan och texturen ska var "gossiga".
JAg har en jade candy och en zara black jag har inte uplevt nån skilnad på de de är lika bra smidiga sitter på plats utan strama åt och knyten blir mindre när man knyter. Jag uplever ellevill sjalarna lite tunnare än didymos. Jag har en didymos wellen lila disymos katja och dydimos wellen silver, dydimos ingo rubin mandarin på väg :loving:
Om du frågar min mening vilken av de du väljer kommer du inte ångra dig.
Både Didymos och Ellevills sjalar är tokigt mycket skönare att bära i än de flesta andra sjalar (själv tycker jag EasyCare är ännu skönare men den finns i så få och tråkiga färger).

De avlastar bättre, de skär inte in (lika lätt, knyter man riktigt tokigt kan vilken sjal som helst skära in), man behöver inte vara lika noga med knytningen och ändå få till det skönt för både bärare och barn osv. Bra sjalar helt enkelt.

Egentligen kan man bära i vilket tygstycke som helst men det är trixigt att få det bekvämt helt enkelt.

Vanliga bomullssjalar från Didymos och Ellevill är väldigt bra sjalar, siden och ull och annat är faktiskt onödig lyx (men vill man lyxa är det ju kul att alternativen finns). Jag har en Didymos kortsjal i ull som jag använder som halsduk, då har jag alltid något att bära i när mina ganska stora barn som oftast går själv blir trötta (långsjalar används inte här hemma längre, barnen har för mycket spring i benen och för lite tålamod att vänta på att jag knyter).

Köp en sjal du tycker är fin, då kommer du använda den mer och ha med den oftare :tumup: .
Av sjaltokan
Flaxa skrev:Å, vilka bra svar. Tack! Kom på en sak: Har de här sjalarna en markering som visar var mitten är?
Ja det har de
Zara är 70 bred finns några begagnade smala kvar om man har tur som är 60 cm breda, de har ingen sydd fåll. Jade och zara är samma sjal fast mönstret åt olika håll.

Didymos är ett stort sjalmärke med massor av sjalar i olika mönster o material alla 65 cm breda. Kanske en av de största på marknaden :hmm:
Jag har provat Didymos i ull och Zara i bomul och foredrar Zaran da den har langre avsmalnande andar. Jag flyttar till Lund nasta vecka om du bor i narheten och vill prova en Zara eller Girasol.
Glomde skriva att min zara ar till salu om du vill ha en brun zara.
Det ar det. Hade tankt 850kr. Kommer dock inte at sjalen just nu da den ar pa lastbilen pa vag till Sverige.
Flaxa skrev:Och vad är skillnaden mellan Zara och Jade, rent praktiskt. Jag ser ju att mönstret är åt olika håll, har det skillnad för bärandet?
Det är framförallt precis som du säger att mönstret på Jade är mindre och åt andra hållet, dvs placerat vertikalt istället för horisontellt. De kan ibland upplevas lite olika, drar du med handen över de båda bärsjalarna så kan du känna något mer struktur i Jademönstret än Zara. Avlastningsmässigt är Zara och Jade likvärdiga och det är en smakfråga vilken man tycker bäst om.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?