Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Funderar på att vara modig och börja lämna vagnen hemma lite oftare men storebrors ben kan ibland bli akut trötta och han orkar inte ett steg till eller så vill han gå åt helt andra hållet speciellt när vi har en buss att passa.

Så nu undrar jag ni som mer frekvent burit två barn i olika åldrar vad har ni använt för bärredskap?
Lillasyster åker oftast redan i sjalen på magen när storebrors ben strejkar så det måste vara något jag kan ta på utanpå sjalen.
Inser att sele är de smidigaste, att MT kan vara ett alternativ, så ni får väl bekräfta det jag redan vet :rodna:

Men jag gillar ju inte sele.. :hide:
Senast redigerad av sjaltokan den lör okt 30, 2010 14:39, redigerad totalt 1 gånger.
MT är säkert absolut enklast att få till eftersom man kan knyta den lite olika. Annars hade jag nog strappat upp honom med sjal på ryggen. Sele har ju nackdelen att bara kunna fästas på ett sätt och jag tror det är svårt att få till i efterhand.
använder MT på ryggen när jag har sjal på magen men måste erkänna att jag gärna tar kortare promenader då för det känns i benen, måste nog träna mer för grabben här tycker vagn är ett konstigt påfund :Hahaa:
De gånger jag burit båda ha jag föredragit vävd sjal på magen och sele på ryggen. Här kommer en bild
Bild

Har även provat två vävda sjalar, men bara inne så vet inte om det räknas. Här kommer en bild
Bild

Sedan har jag provat kombination sele och mt både på magen och ryggen, men inte fått till det och jag kan inte hitta bilder.
thowida skrev:
Jinxan skrev:Bild
Jag knöt upp båda barnen i min längsta sjal.

anna m's knytning, den hon har visat på YouTube och så
Fast då börjar man väl med barnet på ryggen? :hmm:
Jo det gör man säkert, jag minns inte längre :Hahaa:
Men det borde gå att göra en egen variant då man börjar med barnet på magen?
Mårbacka skrev:
Jinxan skrev:Bild
Jag knöt upp båda barnen i min längsta sjal.

anna m's knytning, den hon har visat på YouTube och så
Minns du hur lång?
Här bär Jinxan i en easy regnbåge 5,2 m lång.
anna m knyter upp sina knytten i acs regnbåge (den bor numer hos mig... :rodna: )
Scharlott skrev:
thowida skrev:Så här blev det, en MT med vadderade axelband.

Bild
Skulle bara provknyta men lillebror ville inte komma ner på säkert 10 min :heart:
:loving:
:tumup:
Nu vet jag inte om 3 minuters skillnad räknas som "olika åldrar" ;-) men jag bär i långsjal på magen och Beco Butterfly II på ryggen. Knäpper spännet vid nyckelbenen på mig själv ungefär, det behövs när jag bär utomhus eftersom axlarna på min jacka är lite glatta och jag inte vill riskera att tappa ett axelband. Kan tänka mig att det är något man slipper med en MT på ryggen? Spänner också fast huvudstödet från start. Hursomhelst tycker jag att det hittills är väldigt avlastande och känns inte så tungt alls, även om jag bär hyfsat länge (säg 45 min åt gången i alla fall, lasten är visserligen bara på 17-18 kg än). Det som kan vara jobbigt är att resa sig från huk så det är ju bra att ha en väska av något slag så att man slipper böja sig ner under vagnen t ex. Sist somnade bebben på magen och jag lyckades faktiskt dra ut tillräckligt med sjal för att göra ett huvudstöd även med spännet knäppt. :tumup:

Bildexempel (kass bild, tagen med iphone när vi kom hem senast).
Bild
Snygg sjal va? 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?