- sön okt 24, 2010 21:30
Jag provade vävd långsjal - en BB-slen - med storasyster men övergav sedan sjalen till förmån för sele och lite olika MTs. Det var för mycket tyg med sjalen, kände jag: knuten var värsta stora knölen, och själva sjalen kändes allmänt för bred och för tjock och för knögglig. Det hör väl till saken att jag är rätt smal, och var då ännu något smalare än normalt pga amningen (165cm och strax över 50kg).
Nu vill jag göra ett nytt försök med lillebror. (Just nu är det trikå som gäller men jag vill prova att ha honom på ryggen och vill ha en vävd för det.)
Vilken sjal bör jag prova? Ska jag leta efter en smalare sjal, eller tunnare, eller med smalare ändar, eller allt detta? Jag hörde att Eco Wrap (hos Babydesign) ska vara smal, är den bra? Finns det andra?
Nu vill jag göra ett nytt försök med lillebror. (Just nu är det trikå som gäller men jag vill prova att ha honom på ryggen och vill ha en vävd för det.)
Vilken sjal bör jag prova? Ska jag leta efter en smalare sjal, eller tunnare, eller med smalare ändar, eller allt detta? Jag hörde att Eco Wrap (hos Babydesign) ska vara smal, är den bra? Finns det andra?
Dotter I, oktober 06.
Son A, september 10.
Son A, september 10.