Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av nakum
"Men har ni en vagn?!" sagt av grannarna och på butiker här i krokarna. :wink:
Mitt svar blir alltid "Ja nåt måste man ju köra mat i när man handlar!"
Användarens profilbild
Av Emma_oh
nakum skrev:"Men har ni en vagn?!" sagt av grannarna och på butiker här i krokarna. :wink:
Jag får höra
"men bär du alltid"

nästa gång ska jag se förvånad ut och svara:
"ja hon kan inte gå själv"
Användarens profilbild
Av KaIi
Emma_oh skrev:
nakum skrev:"Men har ni en vagn?!" sagt av grannarna och på butiker här i krokarna. :wink:
Jag får höra
"men bär du alltid"

:lol: Den är klockren! :vågen:
Användarens profilbild
Av KATARINA
Emma_oh skrev:
Jag får höra
"men bär du alltid"

När ELias var liten, ca 16 månader, bar jag honom på ryggen. Sedan när jag satte ned honom så sa en kvinna "jaha, han kan gå?" Ehh, jo men jag bär honom när vi ska gå längre sträckor ibland precis som de flesta andra 16-månaders åker vagn ibland.
Användarens profilbild
Av Mårbacka
Emma_oh skrev:
Jag får höra
"men bär du alltid"

:app:
Användarens profilbild
Av Scharlott
Emma_oh skrev:
Jag får höra
"men bär du alltid"

:app:
Användarens profilbild
Av Scharlott
Anva skrev:Roligast kommentaren var nog från min bror när Alvin var lite. Det var vid jul och vi var hos mina föräldrar. det var ganska kallt och vi ville på rommenad och jag hade lånat en jacka av mamma. Möter min bror ute och vi pratar lite och säger att vi ska på promenad.
Då säger han.
- Men var är lillen då.
- Här säger jag och viker undan jackan lite.
- JAHA jag trodde det var tuttarna. :roll:
Ungefär den kommentaren fick jag då Jesper var liten och jag skulle lämna äldste storebror (då 4,5 år) på förskolan. En av de andra mammorna såg bara de två "stora" killarna (4,5 resp 2,5 år). Eftersom jag inte hade någon vagn med undrade hon var jag gjort av bebisen. "Han är här i bärsjalen", replikerade jag. Då blev svaret: "Ojdå, jag trodde det var dina bröst!" :fnissa:
Användarens profilbild
Av KaIi
Scharlott skrev:
Anva skrev:Roligast kommentaren var nog från min bror när Alvin var lite. Det var vid jul och vi var hos mina föräldrar. det var ganska kallt och vi ville på rommenad och jag hade lånat en jacka av mamma. Möter min bror ute och vi pratar lite och säger att vi ska på promenad.
Då säger han.
- Men var är lillen då.
- Här säger jag och viker undan jackan lite.
- JAHA jag trodde det var tuttarna. :roll:
Ungefär den kommentaren fick jag då Jesper var liten och jag skulle lämna äldste storebror (då 4,5 år) på förskolan. En av de andra mammorna såg bara de två "stora" killarna (4,5 resp 2,5 år). Eftersom jag inte hade någon vagn med undrade hon var jag gjort av bebisen. "Han är här i bärsjalen", replikerade jag. Då blev svaret: "Ojdå, jag trodde det var dina bröst!" :fnissa:
Inga dåliga lökar. :lol:
Hm, jag får ofta kommentarer om att folk tycker att Livia ser så stor ut. Visst är hon rejält knubbig, rejält, men folk tror att hon är minst 3 månader äldre än vad hon är.
Dom kommentarerna får jag bara när jag bär.
Skumt. :hmm:
Användarens profilbild
Av mandisg
Emma_oh skrev:
Jag får höra
"men bär du alltid"

:Hahaa: :app:
Emma_oh skrev:
Jag får höra
"men bär du alltid"

Jaaa jag glömde oxå beställa modellen "kan gå från födseln" när jag la in bebisbeställning :fnissa:
Användarens profilbild
Av Elima
"Vad mysigt, precis som i livmodern" Sa en gubbe till mig när jag hade lillebror i trikåsjalen som pyttebebis

En tant på fk tyckte att jag hade magen väldigt högt upp, hon frågade när det var dags.. Lillebror var i sjalen innanför jackan :loving:
När hon såg honom så sa hon att hon tyckte väl magen såg lite konstig ut..
Av Clee
Vi får samma kommentarer som alla andra med exakt samma ord. :) Men så double take då eftersom folk sedan fattar att vi har tvillingar.

Sedan är det inte så mycket verbalt men en del blickar/leenden/viskningar. Konstigast hittills var en gammal rullatortant på skånska landsbygden som skrockade på tio meters håll och till sist när hon gick förbi skrek "Det var värst vad ni bjuder ut er, sjalar!?" - det var innan vi stoppat ned barnen och stod utanför bilarna och lade sjalarna till rätta för omslutet kryss. Dock hörde inte jag vad hon sa (jag är inte skåning) utan sambon fick översätta. Har nog inte hört något komplett idiotiskt själv, ser kanske för skräckinjagande/sur ut. :twisted:
Användarens profilbild
Av Mikaela
diddeldi skrev:"oj, är det ett riktigt barn? :shock: "

av nån som trodde jag bar runt på en docka :fnissa:
Har hört ordagrant de orden även jag. Och funderat på vad den tanten brukar bära på...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 37

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?