Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sia
Sia skrev:Jag ska bara skruva upp sparringskenorna och hyllorna på långväggen,
CHECK
flytta upp alla saker som står på golvet hyllorna, så attt golvet blir fritt.
CHECK
Då kommer jag att hitta mina tjocka stickor så att jag kan sticka tre par ylletofflor som jag ska ge bort i julklapp.
Har påbörjat, kommit halvvägs på första toffeln! :vågen:
Sen kan jag slita ner tapeterna på kortväggen, slipa, spackla, slipa, spackla.
Åka runt i alla tapetbutiker tills jag valt en lämplig fondtapet, (eller om jag ska måla hela väggen med magnetfärg).
tapetsera(eller måla) .
Skruva upp ännu fler sparringskenor och hyllplan på kortväggen.
åka till IKEA och köpa en köksbänkskiva, hurtsar och pärmar och tidskriftsamlare till kortväggen.
Sen har jag en syhörna att städa!
Glömde jag skriva att detta ska göras efter att barnet är nattat och allt hushållsarbete är klart?
Snart va? :roll: :hmm:
Användarens profilbild
Av mimpen
Här börjar det hända saker faktiskt.

Jag har flyttat över en del saker från mitt gamla syskrin (en verktygslåda) till mitt nyfådda syskrin. Jag vet inte om det bättre, men nu är i alla fall icke-aktuella saker inte framme längre (de åkte undan i tvättstugan på verktygssyskrinets gamla plats) och det är ordning bland mina smågrejer i alla fall till nöjds. Trådrullar inte dock, där är det kaos. Nåja.

Sen har jag fått ordning på mina mönster. Borde köpa pärm, men hittills räcker det gott med plastfickor i en mapp.

Och så har jag fått in en ny hylla i arbetrummet. Så jag ska stuva om lite så jag kan ha tygerna där. Förhoppningsvis blir det gjort snart. Så jag kan få tillbaka lite förvaringsutrymme för pågående projekt typ, för det är kaos med sånt ännu...
Användarens profilbild
Av mimpen
*tadaaaa* Idag gjorde jag det. Med god hjälp (:Hahaa:) av minimannen (Hjalmar) vek jag om alla mina tyger och organiserade om dem i prydliga högar - bomullstyger, trikå, velour, muddväv och övrigt jox åkte upp på översta hyllan. På nedersta hyllan blev det kvar blöjmaterial också i prydliga högar, naturmaterial (bambufleece & flanell), pul och torrskiktsmaterial (fuskmocka, fleece, dryliner), och så ett par påsar med spillbitar för bindor. Sorterat efter vilka storlekar på bindor de räcker till. Ni förstår väl att Hjalmar var hemskt hjälpsam?! :lol:
Användarens profilbild
Av emindy
Jag har ett syrum som jag inte längre kan använda för att det ligger vägg i vägg med sovrummet och sitter jag där och syr så väcker jag lillan. Så det är förvaring för mina sygrejer, garner etc så har jag pågående syprojekt i en IKEA-kasse i köket bredvid symaskinen (instuvat på en hylla) och pågående stickprojekt är instuvade i bokhyllan i vardagsrummet. Förutom de som verkligen är aktuella och följer med i väskan vart jag än går.
Men förutom att det är totalt kaos i mitt syrum så skulle jag behöva rensa ur IKEA-kassen för så mycket som är nedstuvat där tror jag inte ens hälften är aktuellt just nu. Samma med stickprojekten i bokhyllan. Det mesta skulle kunna få återvända till syrummet.
annbom skrev:Jag vill också ha en syhörna att klara över att det är stökigt. Ja helst ett helt litet rum.....men det finns bara i fantasin, men den är fin :love:
:fnissa: När vi någon gång hittar ett hus och kommer ifrån den här lägenheten har sambon som krav att jag har ett sy-/pysselrum. För just nu är hela lägenheten det... :Hahaa:
Av annbom
solängel skrev:
annbom skrev:Jag vill också ha en syhörna att klara över att det är stökigt. Ja helst ett helt litet rum.....men det finns bara i fantasin, men den är fin :love:
:fnissa: När vi någon gång hittar ett hus och kommer ifrån den här lägenheten har sambon som krav att jag har ett sy-/pysselrum. För just nu är hela lägenheten det... :Hahaa:
Här kommer det aldrig bli något hus, min sambo gillar inte att klippa gräs och jag är allergisk. En så stor lägenhet att jag kan få ett eget syrum kan jag också glömma för det är för dyrt. Men drömma är gratis :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?