Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av HannaGerda
Jag har bara köpt en begagnat här på forumet så strävhetsfrågan kan jag inte svara på. Min var gosig när den kom till mig.

Men att bära i är hon fantastiskt. Det är min favoritsjal av de jag provat och jag tycker hon är superlätt att knyta, det bara blir bra :)
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Älskar också min knallrosa zara!

Min var bara provburen i och ganska ny således. Men det tog ett par knytningar och en tvätt och sen några knyt till sen var den en klar favorit här hemma.

Dock blv jag varm när jag bar.
Användarens profilbild
Av mammagumman
Jag är väldigt partisk eftersom jag säljer. Men ett är säkert och det är att Zara är skön redan från början. Förutom att hon är snygg och lättknuten med sina långa avsmalnande ändar :tumup:
Användarens profilbild
Av Jemmah
Lättknuten var ordet, sa Bull! Det är största skillnaden på zaran motför de andra sjalarna som jag provat. Och så att de är så fina :loving:
Av Abunai
Jag tycker att min är sträv! Men jag tycker om det... Den hade nog blivit mjuk om jag hade ansträngt mig, men som sagt så vill jag helst att den håller sig som den är.
Av Enid
Jag har ju en färgad så jag vet inte hur de är när de är helt nya men guuuuuud vilken underbar sjal!! (Det är en orginal färgad olivgrön :loving: .) Av alla sjalar är det favoriten :tumup: .
Användarens profilbild
Av HannaGerda
Abunai skrev:Jag tycker att min är sträv! Men jag tycker om det... Den hade nog blivit mjuk om jag hade ansträngt mig, men som sagt så vill jag helst att den håller sig som den är.
Mmm men jag tycker den är som sträv och mjuk och det är nog nyckeln lite till varför den är så lättknuten... den glider inte alls utan som låser sig. Lite som kardborre :)
Av A_Vigortsson
Vad bra sådana här trådar är, man blir ju inte det minsta sugen på att skaffa en Zara :app: och jag som var sugen redan innan... :rodna:
Av joannaoj
Sälj allt annat, köp en Zara. Det som sades om "kardborreeffekten" stämmer verkligen. Själva tyget blir snabbt böjligt och mjukt, medan mönstret på tyget gör att ytstukturen håller sig grov. Du kommer antagligen att få "lyfta" tyget lite högre (längre bort) när du knyter, så att sjalen inte fastnar halvvägs upp på barnets rygg eller drar med sig din tröja två varv runt kroppen - men som motvikt får du en sjal som klarar av att avlasta också vid slarviga och lite för lösa knytningar.
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
A_Vigortsson skrev:Vad bra sådana här trådar är, man blir ju inte det minsta sugen på att skaffa en Zara :app: och jag som var sugen redan innan... :rodna:
Ännu en suktare anmäler sig! :rodna: Är väldigt sugen på nya TriBlue, men alla här hemma håller inte med om att vi behöver en tredje vävd sjal... Åååå.
Användarens profilbild
Av Mårbacka
Älskar min Zara!!! Köpte den ny och tyckte att den var lite sträv först, men mjuk fter första knytningen utan vare sig tvätt el stryknig!!!

Enid skrev:Jag har ju en färgad så jag vet inte hur de är när de är helt nya men guuuuuud vilken underbar sjal!! (Det är en orginal färgad olivgrön :loving: .) Av alla sjalar är det favoriten :tumup: .
Låter jättesnyggt, har du bild?
Av sjaltokan
Min pearl var sträv efter tvätt och det tog ett tag innan den blev bra, orginalen om jag köpte sma var mjuk snabbare
Användarens profilbild
Av Scharlott
Är i och för sig partisk i och med att jag säljer Ellevillsjalarna... men vill ändå dela med mig av min erfarenhet :wink:
Zara är en av de bärsjalar som jag upplever som mest lättknuten och en av de absolut mjukaste från start. Jag trivs med att Zarans långa avsmalnande ändar, vilka ger en liten knut. Det är en smidig bärsjal att knyta upp barn på ryggen i och den finns i många härliga färger. En favorit! 8)
Av KattenFindus
Gillar den väldigt mycket, sånär som på de långa avsmalnande ändarna :oops:
Kommer inte helt överens med dem, eller rättare sagt, jag har inte fått till det på den punkten.
Men det spelar inte så stor roll för oftast kommer liks knuten innan de avsmalnande ändarna :lol:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?