Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av petwol
Är det endast 40grader på resårer som man köper själv tex från bibbis? Jag har flera byxor som efter ett antal tvättar blivit helt förstörda. Vet inte om det är att jag nästan bara tvättad dem i 60grader eller om det är att jag syr med tvillingnål genom resåren :hmm:

Men det är ganska dåligt faktiskt tycker jag att resårer ger med sig :evil: Det är ju bara till att slänga byxorna (jag syr fast resåren) fastän byxorna inte är slitna i övrigt.

Är det någon mer som har samma erfarenhet? Eller är det bara otur att två byxor har blivit förstörda på samma gång. Vilka resårer använder ni i så fall?
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Jag har använt sån där vanlig resår från tex stoff och stil. Tvättar bara i 60 grader och har tvättat de äldsta i ett år ungefär och jag märker ingen skillnad. Syr fast med vanlig trestegs-sicksack
Användarens profilbild
Av cocco
Använder icas resår och den går inte sönder tvättar i 60 grader och syr fast med 3 stegs sicksack
Av petwol
Jenny med Emiliten skrev:Har du kollat med Bibbi själv? Hon brukar ha tips på lager, verkar det som. Och så tror jag att hon vill veta om man inte är nöjd.
Ja, jag mailade och frågade och hon hade inte hört någon tidigare som haft problem. Hon kollade upp förpackningen och där stod inget tvättråd. Nu använde jag den extra mjuka resåren och den är ju givetvis känsligare än den vanliga.

Hon är ju trevlig och bra att ha att göra med så hon ville kompensera mig men det känns ju dumt om det bara är jag som drabbats :hmm: Då är det nog jag som gjort något fel. Jag avvaktar så länge och ser om fler byxor går sönder på samma sätt.
Användarens profilbild
Av Trulsamin
MEn det kan inte vara att du syr raksöm med tvillingnål genom hela biten som gör det då, du ska inte prova att sy med trestegssicksak istället? För jag vet att jag hört innan att resåren inte funkar lika bra om man syr med raksöm över den...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?