Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Ja, jag ska banne mig bära bebisen på heltid. Dock föds bebis mitt i smällkalla vintern och jag behöver således en bärjacka.

MEN. Det finns ju hur många olika som helst och jag vet varken ut eller in.

Jag bor i skåne, det blåser ofta här. Snö kommer det lite då och då. Om det inte ska vara en repris på vintern -09 då det var snö och svinkallt i tre månader. Själv är jag ganska frusen och vill vara säker på att jag inte kommer frysa. Jag har nog strl 38-40 i jackor då jag är lite bred över ryggen.

Vilken jacka ska jag ha?!

Har kollat på en peekaru softshell, en cali-calo(ursnygg, men bara i fleece ju),och en mam upgrade. Sen har jag sett någon stickad poncho som kanske skulle kunna fungera eftersom jag har en pop windstopper som jag tror jag kan bära bebis under. Sen ska det finnas en Suses med, men den har jag inte hittat..

Vill ni hjälpa mig?!
Användarens profilbild
Av mari_tres
Nej, du behöver ingen bärjacka så länge det är en pyttis du bär. Tycker iallafall jag :lol: Kan du knäppa en vanlig jacka om gravidmagen så kan du knäppa den om bebis också.
Men vill du ha en bärjacka så ska du ju självklart skaffa dig en :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
mari_tres skrev:Nej, du behöver ingen bärjacka så länge det är en pyttis du bär. Tycker iallafall jag :lol: Kan du knäppa en vanlig jacka om gravidmagen så kan du knäppa den om bebis också.
Men vill du ha en bärjacka så ska du ju självklart skaffa dig en :mrgreen:
Jag vill ha en :wink: Har ju en stor tjej som bärs än!

Sen sålde vi vår vagn för att jag skulle kunna köpa en bra trikå och en bra bärjacka.. Men det är en djungel...
Av Kyltsi
Jag har dålig koll på bärjackor än så länge, men jag behöver en då vi bär Agnes, vagnen vill hon inte ligga i alls. Jag ska få låna min systers bärjacka en didymos, men vad jag förstått så är den ganska tunn, så jag funderar på om jag kanske ska köpa en egen.
Sitter och suktar efter denna
Bild
Bild
Bild
Finns här:
http://www.myllymuksut.com/maijat-barja ... p-239.html
Vill man kunna bära på ryggen så får man beställa den finessen extra.
Av joannaoj
Suse's då? Den består av både fleecejacka och skaljacka som går att använda enskilt eller tillsammans. Det tror jag kan vara mycket Skånelämpligt. Vad jag förstår så var den fulare förr... Alltid nåt!

Länk till jackan

Tittar du i menyn och går till "products" och kindercoat in action så finns där jättemycket bilder. Jag tror dock att det är flera olika årsmodeller.
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Droppen skrev:Jag har en Mamajacket som jag är helnöjd med! :)
Det är den i ull va?! Den är jättesnygg. Men ack så dyr den med;)

Den enda som är någorlunda billig är ju MAM...
Användarens profilbild
Av Droppen
Ellen och jag skrev:
Droppen skrev:Jag har en Mamajacket som jag är helnöjd med! :)
Det är den i ull va?! Den är jättesnygg. Men ack så dyr den med;)

Den enda som är någorlunda billig är ju MAM...
ja det är ullkappan. jo den kostar en del men den är fin att använda som vanlig jacka också.
Av Franneke
Jag har en Mam Upgrade och snart en uppdaterad Cali Calo, så jag kan jämföra de båda.

Mam är en bra basjacka, den är skön att bära på magen med, tillräckligt lång för att att hela barnet inkl fötter är skyddat och varmt, ganska vindtät och skön att ha på. Den är inte supersnygg, men den är helt okej. Prislappen funkar också och vår tjänstgör nu snart andra vintern och då känner jag att den redan har lönat sig att ha. Jag tycker om att den har luva till mig och stora fickor som jag knölat ner både det ena och det andra i, så när tösen var pyttig hade jag extra blöja och liknande där och behövde inte alltid en väska. Dessutom kan man spänna åt lite runt barnet så det blir tätt och mysigt och blåsten stannar ute. Nackdelen är att den är stor i storleken (jag har 38-40 annars, den har jag i XS) så jag tyckte det var jättebra att jag köpte den i en butik och kunde testa först. Sen tror jag att det kan vara svårt med storleken om man är smal/normal och lång, tror att ärmarna kan bli lite korta, hos mig (1,65m) är det inga som helst problem. Dessutom så har jag fortfarande svårt att få på jackan med barnet på ryggen själv. Av får jag den utan problem, med på kräver fortfarande träning. :hmm:

CaliCalo är en superfin och skön jacka som jag tror kan vara ganska så varm, det är tjock fleece som de använder. Fördelen är alltså att den är snygg och att jag tror att det blir ett bra komplement till Mam höst och vår, då Mamjackan kan kännas väldigt tung och stor. (Vi använder inte barnvagn, så jag kan försvara flera jackor istället... :wink: ) Calicalon är mycket kortare och mer figursydd, så den är snygg även som normal jacka tycker jag, men barnet fötter sticker ut när barnet har blivit lite större. Sen tyckte jag att fickorna i den gamla modellen var fina, men väl små, men det ska vara ändrat på den nya modellen, den har fler och större fickor, så jag kan rapportera i detalj när den kommit. En stor fördel är att det är jättelätt att få på jackan med barnet på ryggen, eftersom den är öppen i nacken, och där sluter man jackan först när den är på plats.

Det var nog det jag kommit på. Fler frågor om de två? :lol:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?