Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ernamalin
Här har vi inte vanliga bilar utan tar oss fram med golfbilar :D

Bild

Nu behöver jag klä om sätet på en av bilarna och undrar därför om någon vet hur väderbeständig vaxduk är?
Denna bilen är ju helt öppen men makens har hytt så det är inte fråga om så mycket direkt väta men klarar den temperaturer under nollan? eller måste man på någon form av galon (eller vad det nu heter som redan sitter där)

OM vaxduk funkar så ska jag klä om sätet i min bil med, kan ju bli hur snyggt som helst :D
Pimp my golfcar 8) :lol:
Användarens profilbild
Av isbl
Jag tror inte att det funkar, vi har haft en vaxduk ute på balkongen under vår/sommar/höst de senaste åren (samma vaxduk alltså) och det här året har den liksom torkat och blivit alldeles spröd. Det gick till och med hål på ett ställe när jag torkade av den. Jag tror att det kanske mest är solen som är problemet i vårt fall, men även en golfbil får väl förhoppningsvis lite sol på sig emellanåt? Jag tror att man måste ha något anpassat utetyg om man inte vill göra om omklädandet vart och vartannat år.
Användarens profilbild
Av tweed
Min vaxduk som jag hade ute i somras klarade inte ens sommarväder, blev helt blekt i färgen där där blev blöt.
Och så måste jag fråga, var bor ni? Vi har släkt ute på Donsö skärgården, där har det också blivit ganska vanligt med golfbilar istället för de traditionella flakmopparna :D
Användarens profilbild
Av ernamalin
Styrsö 8)
kvarnvik skrev:Min vaxduk som jag hade ute i somras klarade inte ens sommarväder, blev helt blekt i färgen där där blev blöt.
Och så måste jag fråga, var bor ni? Vi har släkt ute på Donsö skärgården, där har det också blivit ganska vanligt med golfbilar istället för de traditionella flakmopparna :D
Användarens profilbild
Av tweed
ernamalin skrev:Styrsö 8)
kvarnvik skrev:Min vaxduk som jag hade ute i somras klarade inte ens sommarväder, blev helt blekt i färgen där där blev blöt.
Men där har ni väl biltrafik?
Användarens profilbild
Av tweed
kvarnvik skrev:
Nähä, säger maken nu, det är hans släkt som bor därute, jag är så mycket slånka man kan bli :roll:
Användarens profilbild
Av ernamalin
kvarnvik skrev:
Inga privatbilar bara nyttotrafik precis som på Donsö.
Användarens profilbild
Av ernamalin
kvarnvik skrev:
kvarnvik skrev:
Nähä, säger maken nu, det är hans släkt som bor därute, jag är så mycket slånka man kan bli :roll:
:Hahaa: :Hahaa: ja, det är inte lätt!
Användarens profilbild
Av ernamalin
Om man nu inte kan använda vaxduk, finns det då något annat tyg/material man kan använda?
Gärna mönstrat.
Hur är det där PUL som man har till blöjor (för det är väl det som är det vattentäta skiktet i blöjan :hmm: )
kvarnvik skrev:
sofiaengvall skrev:Regnklädestyg? Borde väl iaf vara bättre lämpat än vaxduk?
Det var ju smart, stoff och stil har några fina mönstrade.
Jag har några men bara enfärgade. Har för mig att någon färg är extra tjock och någon är dubbellaminerad (plast-trikå-plast). Kan kolla om det är intressant. :)

Men det borde ju finnas tyg somär gjort för ändamålet...
Användarens profilbild
Av ZaZi
Jag har ett litet bord som jag klädde in i vaxduk, alltså riktig vaxduk med blank yta. Det gjorde jag 2005. Nu 5 år senare är vaxduken fortfarande ganska fin. :) Bordet står ute året om, men under tak.
Det som skulle kunna hända är att det blir för mycket fukt under den, och då kan det bli mögel. :? Men att det skulle vara specifikt för vaxduk har jag svårt att tro.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?