Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av visslan
Fryle skrev:
visslan skrev:
Fryle skrev: Kommer sjalen till slut att vara helt rund, eller virkar man någon form sedan?
Den blir rund. Man kan virka någon slags dekorativ kant som avslutning om man vill.
Den är verkligen fin! Jag tycker alltid det är svårt att få ökningarna lagom när jagg virkar runt.
Det finns ju en slags matematisk formel man kan använda sig av. Principen har bl.a. förklarats av Elizabeth Zimmermann i hennes Pi-shawl: Man dubblerar antalet "enkla" varv mellan ökningsvarven.
Användarens profilbild
Av Fryle
visslan skrev:
Fryle skrev:
visslan skrev:
Fryle skrev: Kommer sjalen till slut att vara helt rund, eller virkar man någon form sedan?
Den blir rund. Man kan virka någon slags dekorativ kant som avslutning om man vill.
Den är verkligen fin! Jag tycker alltid det är svårt att få ökningarna lagom när jagg virkar runt.
Det finns ju en slags matematisk formel man kan använda sig av. Principen har bl.a. förklarats av Elizabeth Zimmermann i hennes Pi-shawl: Man dubblerar antalet "enkla" varv mellan ökningsvarven.
:tumup: Aha! (Inte för att jag förstår exakt, men det känns betryggande att det finns en metod att ta till.)
Användarens profilbild
Av visslan
Och äntligen tog jag mig tiden att blocka min "japanska" filt i estnisk ull. Mönstret är från en japansk bok, så jag vet faktiskt inte vad det heter på riktigt. Men det var lätt att följa. Man gjorde mormorsrutor och virkade samman dem en efter en, därefter virkades en kant runt om allt.

Bild
Hörndetalj.

Bild
Dekorativt ihopvikt.
Av Sofie
Vilken vacker filt visslan!
Gillar verkligen den mjukgrå färgen till det mönstret.
Användarens profilbild
Av tweed
Jag beställde lite kurslitteratur idag och passade på att beställa "100 blommor att sticka och virka" Är det någon som har den och kan uttala sig om om det var ett vettigt eller helt bortkastat köp? :D
Bild
Användarens profilbild
Av visslan
kvarnvik skrev:Jag beställde lite kurslitteratur idag och passade på att beställa "100 blommor att sticka och virka" Är det någon som har den och kan uttala sig om om det var ett vettigt eller helt bortkastat köp? :D
Bild
Ingen aning! Men den ser ju fin ut på omslaget. Beror kanske på vad du tänkt använda blommorna till? :D
Användarens profilbild
Av tweed
visslan skrev:
kvarnvik skrev:Jag beställde lite kurslitteratur idag och passade på att beställa "100 blommor att sticka och virka" Är det någon som har den och kan uttala sig om om det var ett vettigt eller helt bortkastat köp? :D
Bild
Ingen aning! Men den ser ju fin ut på omslaget. Beror kanske på vad du tänkt använda blommorna till? :D
Ingen aning, jag är egentligen inte särskilt blommig av mig :lol: Men jag tyckte att det verkade kul att kunna göra lite olika dekorationer :D
Av tumbler
Bild
Oooh, den väcker mitt habegär! :o :love:
Användarens profilbild
Av LumLumLum
Bild
Jag tror det är den boken min syster har. Men om den är bra eller inte, det har jag ingen aning om. :lol: Mycket hjälp jag var där va? :wink:
Användarens profilbild
Av Molinia
Bild
Fin! Hur många av blommorna är virkade? Jag kan inte sticka ... Jag vill virka vallmo, klematis och anemon! :love:
Av Systeryster
Jag har blom-boken! :D Har inte hunnit göra ngt ur den än men den är fin och trevlig att titta i. Verkar inte vara alltför svåra saker heller, virkar bara så stickningarna kan jag eg inte uttala mig om.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 117

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?