Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
Jag har sytt i skinn men mammas gamla Ideal Automatic. Med 100-nål var det inga problem. Ibland får man handmata hjulet i början.

Janome EJ är ju robust nog att sy segel, så jag tror inte det är några bekymmer.
Användarens profilbild
Av Panakeia
Kosmos skrev:Det finns även specielle lädernålar för symaskin som underlättar väldigt mycket. Det är lite som en kniv längst ner, väldigt vassa.
Det är svårt att nåla i läder :wink: Men tejpa brukar funka bra.
nålar ska de som jag ska sy åt förse mig med sa de - men jag hade nog tänkt riktiga lädernålar, ja.

nåla verkar ju lurigt - tejp :notes: eller kanske tom lim?

Det ska bli spännande dethär!
Användarens profilbild
Av cocco
På de gamla maskinerna brukar det inte vara något problem. Ska du sy i läder eller skinn? I lite tjockare läder går det om man handmatar och såklart en riktig nål.
Användarens profilbild
Av teres
fast ska du sy i tunt skinn, finlir eller så kan det vara bättre att sy med vanlig nål då lädernålen skär hål och kan skära upp för stora hål.
Användarens profilbild
Av Fryle
Och du vet att när man fått tips på sjalbarn måste man visa upp resultatet sedan! :this:
Av Smultronbarn
Fryle skrev:Och du vet att när man fått tips på sjalbarn måste man visa upp resultatet sedan! :this:
:iagree:
Av tussilago
är det någon som har testat att sy i fårfäll? jag har tänkt sy sadelskydd men funderar lite på hur man bäst ska göra... klippa bort ull där man ska sy antar jag att man måste :roll: men annars har jag inte så bra koll. det är ett sådant fårskinn från ikea, så det är inte speciellt mjukt...

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?