Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Draken var ju fantastisk :love: H fick syn på den förut och var mycket imponerad. Är mönstret svårt att följa?
Användarens profilbild
Av Cillan
visslan skrev:Den här började jag med strax före helgen. Spiral Shawl från en av de där små Vogue Knitting-böckerna. Mönstret är av Kristin Omdahl, en av mina favoriter. Garnet är givetvis Noro Silk Garden. :heart:

Bild
Den färgglada färgställningen har precis tagit slut och jag ska börja virka med en mer sober färgskala. Får se hur det ter sig. Jag använder några ensamma nystan från garnstashen.
Häftiga färger!
Användarens profilbild
Av Cillan
Molinia skrev:Bild

Cillan: Här kommer mönstret till en liknande mössa i Drops Eskimo, virknål strl. 8. Jag har gjort en utan ränder, och lite kortare tror jag. Det är bara att göra fler varv utan ökningar om man vill ha den längre.

Slut varje varv med en sm och börja varje stolpvarv med 2 lm i första st och varje fastmaskevarv med 1 lm

4 lm, slut till en ring med en sm
1. 10 st runt ringen,
2. 2 st i varje st från förra varvet
3. *1 st, 2 st i nästa st*, fortsätt *-* varvet ut
4. *2 st, 2 st i nästa st*, fortsätt *-* varvet ut
5. Virka st
6. *3 st, 2 st i nästa st*, fortsätt *-* varvet ut
7-17. Virka st
18-19. Virka fm[/quote]

Nu har jag köpt eskimo-garn och har börjat på mössan. Blev lite fundersam när jag kommer till varv 4. Ska det vara 2 st i varje st? Istället för varanann 1 och 2.
Användarens profilbild
Av Cillan
Jag skulle vilja ha lite roliga färger i garn som är både bomull och lin till disktrasor men tycker det är svårt att hitta. Drops har ju men är inte riktigt nöjd med det.
Av tumbler
visslan skrev:Den här började jag med strax före helgen. Spiral Shawl från en av de där små Vogue Knitting-böckerna. Mönstret är av Kristin Omdahl, en av mina favoriter. Garnet är givetvis Noro Silk Garden. :heart:

Bild
Den färgglada färgställningen har precis tagit slut och jag ska börja virka med en mer sober färgskala. Får se hur det ter sig. Jag använder några ensamma nystan från garnstashen.
:love: Oj, vad snyggt!!
Användarens profilbild
Av Molinia
Cillan skrev:
Molinia skrev:Bild

Cillan: Här kommer mönstret till en liknande mössa i Drops Eskimo, virknål strl. 8. Jag har gjort en utan ränder, och lite kortare tror jag. Det är bara att göra fler varv utan ökningar om man vill ha den längre.

Slut varje varv med en sm och börja varje stolpvarv med 2 lm i första st och varje fastmaskevarv med 1 lm

4 lm, slut till en ring med en sm
1. 10 st runt ringen,
2. 2 st i varje st från förra varvet
3. *1 st, 2 st i nästa st*, fortsätt *-* varvet ut
4. *2 st, 2 st i nästa st*, fortsätt *-* varvet ut
5. Virka st
6. *3 st, 2 st i nästa st*, fortsätt *-* varvet ut
7-17. Virka st
18-19. Virka fm
Nu har jag köpt eskimo-garn och har börjat på mössan. Blev lite fundersam när jag kommer till varv 4. Ska det vara 2 st i varje st? Istället för varanann 1 och 2.[/quote]

Inte 2 i varje, utan först 2 enkla stolpar och sedan 2 stolpar i den tredje maskan. 1+1+2, alltså. Varv 6 blir 1+1+1+2 (3 vanliga och en dubbel). Är det mer begripligt? :D
Av Sofie
Sagas mamma skrev:

Bild
:love: Oj, vad snyggt!!
Så fint så! Blir otroligt noro-sugen!
Av Ponyo

Bild
:love:
Användarens profilbild
Av Fryle

Bild
Kommer sjalen till slut att vara helt rund, eller virkar man någon form sedan?

Och ni som gör afrikanska blommor: Vad fina de är!
Användarens profilbild
Av visslan
Fryle skrev: Kommer sjalen till slut att vara helt rund, eller virkar man någon form sedan?
Den blir rund. Man kan virka någon slags dekorativ kant som avslutning om man vill.
Användarens profilbild
Av Fryle
visslan skrev:
Fryle skrev: Kommer sjalen till slut att vara helt rund, eller virkar man någon form sedan?
Den blir rund. Man kan virka någon slags dekorativ kant som avslutning om man vill.
Den är verkligen fin! Jag tycker alltid det är svårt att få ökningarna lagom när jagg virkar runt.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 117

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?