Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Pilotta skrev:Hej!
Har precis virkat färdigt en mormorsfilt med hexagoner, är det nån som vet hur man gör en snygg kant när det är hexagoner?
Jag har tyvärr inte möjlighet att lägga upp en bild just nu men kommer göra det så snart jag kan.
Tacksam för svar :D
Tassar för tips om detta :D Jag har just börjat virka african flower-hexagoner och vill också veta hur man snyggt gör kanter på detta
Användarens profilbild
Av MuuM
kvarnvik skrev:
Har precis virkat färdigt en mormorsfilt med hexagoner, är det nån som vet hur man gör en snygg kant när det är hexagoner?
Jag har tyvärr inte möjlighet att lägga upp en bild just nu men kommer göra det så snart jag kan.
Tassar för tips om detta :D Jag har just börjat virka african flower-hexagoner och vill också veta hur man snyggt gör kanter på detta
Är det de här? http://minspiration.blogspot.com/2010/0 ... lower.html
Användarens profilbild
Av tweed
MuuM skrev:
kvarnvik skrev:
Är det de här? http://minspiration.blogspot.com/2010/0 ... lower.html
Ja, visst är de fina :love: jag hittade en bildserie genom ravelry som är jättebra att följa :D
Av Fab
Fryle skrev:
Fab skrev::hello:
Ananassjalarna :love:

Jag har precis stickat en trekants-sjal i rätstickning med lite hålmönster av ullgarn. I beskrivningen föreslås att man kan virka en kant runt för ytterligare dekoration - men hur virkar jag en snygg kant runt? Något mer än bara vanliga fastmaskor krävs väl 8)
Jag är, som ni väl förstått vid det här laget, mycket förtjust i snäckkanter. Titta tidigare i tråden, så ser du den. :D
Tack - jag hittade det :D

Är det lättare att virka eller sticka en spetssjal när det gäller att följa mönster, vad tycker ni? Givet svar när frågan ställs i virk-tråden kanske...
Börjar känna mig sugen på att prova fast det känns lite läskigt :lol:
Användarens profilbild
Av ellla
Kaja skrev:Får man visa hur dottern blev i sin nya klänning?? Fler bilder på sötnosen i bloggen!

Bild
Vilken sötnos! Och vilken söt klänning!
Användarens profilbild
Av brisea
Jag har borjat virka lite pa sistone sa jag vill vara med i den har traden (sorry, engelskt tangentbord idag, inga prickar :| ) Jag har precis virkat fardigt en korg i "plastpasegarn", men inte hunnit fota den an. Nu haller jag pa med en mjukiskanin till en kompis barn, och har borjat klippa tygremsor till en matta. Det ar kul att virka :vågen:
Användarens profilbild
Av visslan
Den här började jag med strax före helgen. Spiral Shawl från en av de där små Vogue Knitting-böckerna. Mönstret är av Kristin Omdahl, en av mina favoriter. Garnet är givetvis Noro Silk Garden. :heart:

Bild
Den färgglada färgställningen har precis tagit slut och jag ska börja virka med en mer sober färgskala. Får se hur det ter sig. Jag använder några ensamma nystan från garnstashen.
Av Sofie
Cool drake! :app:
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 117
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?