Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

MammaTess skrev:
Edith skrev:
MammaTess skrev:Jag håller på att exprimentera med garn och stickor FÖR FÖRSTA GÅNGEN...går det rent åt skogen får det bli en sydd mössa... :D
Men varför inte bara sy en mössa? :hmm: :D
För att jag vill se om jag kan :D
Klart bra anledning! :D

Att jag undrade var mest att jag fått känslan av att några tycker att det skulle vara finare eller bättre med en stickad mössa än med en sydd. Men så var det alltså inte! :tumup:
Av corona
Dorotea skrev:Har stagnerat lite :hmm: Jag tänkte använda ett garn som ligger i lådorna, men jag känner mig oinspirerad. Nu kanske jag har en bra ursäkt att få gå till garnaffären och köpa nåt nytt :hide:
Helt klart :tumup:
Edith skrev: Att jag undrade var mest att jag fått känslan av att några tycker att det skulle vara finare eller bättre med en stickad mössa än med en sydd. Men så var det alltså inte! :tumup:
Skulle stickad vara bättre än sydd? För mig skulle en sydd vara mer speciell, eftersom jag inte kan göra det själv... Å andra sidan blir jag glad oavsett teknik :vågen: (kanske inte trådtjack, dock :wink: )
Fryle skrev:
Edith skrev: Att jag undrade var mest att jag fått känslan av att några tycker att det skulle vara finare eller bättre med en stickad mössa än med en sydd. Men så var det alltså inte! :tumup:
Skulle stickad vara bättre än sydd? För mig skulle en sydd vara mer speciell, eftersom jag inte kan göra det själv... Å andra sidan blir jag glad oavsett teknik :vågen: (kanske inte trådtjack, dock :wink: )
Ja, jag håller med dig om alltihopa. Jag har som sagt bara fått känslan av att stickat anses vara bättre (även om jag inte tycker så själv), men det kanske bara är jag som har fått för mig?

Hur som helst, den som får en mössa av mig kan räkna med att få en stickad. För det är den teknik jag behärskar bäst. 8)
Edith skrev:
Fryle skrev:
Ja, jag håller med dig om alltihopa. Jag har som sagt bara fått känslan av att stickat anses vara bättre (även om jag inte tycker så själv), men det kanske bara är jag som har fått för mig?

Hur som helst, den som får en mössa av mig kan räkna med att få en stickad. För det är den teknik jag behärskar bäst. 8)
Jag känner mig lite fel eftersom jättemånga här inne är duktiga på att sticka och jag :roll: totalt nybörjare...men jag försöker övervinna den känslan ( för har haft lite som du) genom att själv ge bort en sån...om det nu inte går tolalt åt skogen!
Jag har varken stickat eller sytt :lol:
Är det bara att skicka nu eller?
Att jag undrade var mest att jag fått känslan av att några tycker att det skulle vara finare eller bättre med en stickad mössa än med en sydd.
Jag stickar min mössa bara därför att jag kan sticka, men är sämre på att sy, det har ingenting med finare eller bättre att göra. Som mottagare blir jag glad för vilket som :D !
Britt skrev:
Att jag undrade var mest att jag fått känslan av att några tycker att det skulle vara finare eller bättre med en stickad mössa än med en sydd.
Jag stickar min mössa bara därför att jag kan sticka, men är sämre på att sy, det har ingenting med finare eller bättre att göra. Som mottagare blir jag glad för vilket som :D !
Och jag tycker egentligen bättre om att sy än att sticka (och känner mig mer hemma med symaskinen än med garnlådan) - men är en glad prova-påare som gillar att sticka och virka fast jag egentligen aldrig lärt mig. :tumup: Det går oftast bara man vill att det ska funka! Jag gör sällan efter några "regler" utan "habrovinkar" lite. Tycker inte något hantverkssätt är bättre än de andra, blir bara impad av folk som kan sticka och virka en massa eftersom jag inte kan så bra själv ännu. Jag blir också glad oavsett i vilken teknik den är gjord - because it´s homemade with love! :this: Kom ihåg att vi gör detta för att det är rolig, det är ingen "finaste-mössan-i-stan-tävling"! Även om jag är övertgad att alla kommer att glänsa i sina nya mössor och vara just finaste mamman i stan när kylan kommer! :app:

Det finns jättebra nybörjarböcker att låna på biblioteket - fråga personalen. Jag kan också tipsa om Drops design. De har gratis stickbeskrivningar på nätet - och jättebra informationsfilmer om hur du gör olika saker (tex stickar en fläta).
Gå in på http://www.garnstudio.com/lang/se/kategori_oversikt.php under fliken "Hjälp" finns instruktionsvideos, handarbetsskola, ordlista mm.

:hjartballong: Ingen kan allt - men alla kan något! Bamse är en liten husgud här... :wink:
Om jag hade velat ha en speciell mössa hade jag frågat om någon kunde göra den mot betalning eller gentjänst. Detta är ju för själva överraskningens skull ju!
(Men jag väljer hellre att sticka än att sy för att jag tycker att jag gör ett bättre jobb om jag stickar än om jag syr. Och jag vill ge bort en grej som JAG är nöjd med.)
corona skrev:
Juliusdotter skrev:
Moson skrev:Jag har varken stickat eller sytt :lol:
och jag varken stickar, syr eller virkar 8)

Spännande!! :app: :app: :app:
Smide?
Papier mache?
Träteknik?
Ballongfigurer?
Vikta servetter?
Piprensare?
:iagree:
Knyppling?
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 30
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?