Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mimpen
Silverros skrev:mimpen.. ska du ha engångsblöjor till hjalle så känns det väl lite overkill att ha med sig pulpåse o grejja med tvätt av bindor om du inte ska tvätta blöjor?
Ja, nä, han får ha engångs. Det tar för stor plats att ta med. Jag använder ju tygbindor själv främst för att jag får eksem av vanliga. Så frågan är, ska jag riskera nya uppblossande eksem (och ta med kortison...), eller ska jag ta med tygbindorna. Eller blir det för gormigt?! :hmm:
Av annbom
mimpen skrev:
Silverros skrev:mimpen.. ska du ha engångsblöjor till hjalle så känns det väl lite overkill att ha med sig pulpåse o grejja med tvätt av bindor om du inte ska tvätta blöjor?
Ja, nä, han får ha engångs. Det tar för stor plats att ta med. Jag använder ju tygbindor själv främst för att jag får eksem av vanliga. Så frågan är, ska jag riskera nya uppblossande eksem (och ta med kortison...), eller ska jag ta med tygbindorna. Eller blir det för gormigt?! :hmm:
Jag kan ju bara tala för mig själv och jag skulle ta med mig bindorna. Jag gillar inte att få exem och med tygbindorna har jag sluppit det helt.
Användarens profilbild
Av mimpen
annbom skrev:
mimpen skrev:
Jag kan ju bara tala för mig själv och jag skulle ta med mig bindorna. Jag gillar inte att få exem och med tygbindorna har jag sluppit det helt.
Jag har nog aldrig varit hemifrån vid mens sen jag började med tygbindor, så jag har aldrig liksom behövt förvara dem så många dagar. Du tror att det funkar?
Användarens profilbild
Av mimpen
Silverros skrev:eksem? på ett sånt känsligt ställe?

Argh!! nej, ta med dem såklart. De överlever i en pulpåse.
Ja. Det finns typ roligare ställen att ha kli på...
Användarens profilbild
Av ellla
Silverros skrev:
mimpen skrev:

ja men fy! Alltså.. Nej. Vilken mardröm. Jag förstår varför du föredrar tygbindor..
Du kan ju skölja ur dem innan du stoppar dem i påsen? Eller blir det bara mer meckigt?
Användarens profilbild
Av mimpen
ellla skrev:
Silverros skrev:
mimpen skrev:

ja men fy! Alltså.. Nej. Vilken mardröm. Jag förstår varför du föredrar tygbindor..
Du kan ju skölja ur dem innan du stoppar dem i påsen? Eller blir det bara mer meckigt?
Jag ska tänka på saken.
Användarens profilbild
Av mimpen
Silverros skrev:Oh jag vet! låt bli att ha mens när du är där? :tumup:

(alltså, vad hade du gjort utan mig? :lol: :lol: )
Yeah :)
Fast det har redan börjat, så jag tjänar någon dag, och passar på att använda otrevliga skruttbindor som jag ändå inte hade tänkt ta med mig :)
Användarens profilbild
Av jazoo
Liten försiktig tass ifall jag någonsin skulle få ändan ur vagnen.... :hide:
Användarens profilbild
Av mimpen
fjällrävsmamma skrev:jag skulle ta med dom Mimpen, och tygisar också ifs, till dom sista dagarna och sen ta hem skitiga. Men vi är nästan alltid i bil nånstans, då är det enklare att ha med sig...
Vi åker tåg, är fem personer, och försöker minimera packningen. Så tygblöjorna får stanna hemma...
Användarens profilbild
Av Anjapanja
Emmamedhunden skrev:Bild

har med sytt ett gäng nu... med flanell mot huden alt retrobomull, blir några med bambufrotte senare, fyllda med flanell/micro/bambu. Det ljusrosa småblommiga är mitt nattlinne från jag var liten :lol: bra återvinning! Gissa vad årets julklapp från mig blir :Hahaa:
Och jag var lycklig nog att få tre stycken (blommiga bl.a) i födelsedagspresent av Emmamedhunden! :heart:
Min sambo tyckte de var fina, tills han fattade vad det var, då sa han 'Hmmm' och gick iväg! :Hahaa: :Hahaa:
Användarens profilbild
Av mimpen
Anjapanja skrev:

har med sytt ett gäng nu... med flanell mot huden alt retrobomull, blir några med bambufrotte senare, fyllda med flanell/micro/bambu. Det ljusrosa småblommiga är mitt nattlinne från jag var liten :lol: bra återvinning! Gissa vad årets julklapp från mig blir :Hahaa:
Och jag var lycklig nog att få tre stycken (blommiga bl.a) i födelsedagspresent av Emmamedhunden! :heart:
Min sambo tyckte de var fina, tills han fattade vad det var, då sa han 'Hmmm' och gick iväg! :Hahaa: :Hahaa:
:Hahaa:
Användarens profilbild
Av Shuna76
Anjapanja skrev:

:lol: Min sambo tycker det är lite sådär, men slänger dem snällt i maskinen om han tvättar trots att han inte tål att se eller ens tänka på blod. Jag glömmer aldrig när jag var nysnittad med A & vi var på BB. Det var lunchdags & jag lyckades krångla mig ur sängen & hasa mot dörren. Splash sa det & jag lämnade världens blodpöl på golvet :oops: som sambon snällt torkade upp, likblek i ansiktet & utan att säga ett ljud..det är kärlek det :loving:
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 54

If you’ve been diving into Helldivers 2 and […]

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?