Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av MittNyaJag
Jag lyckades påta ihop en ananas jag oxå!
Nu i efterhand har jag räknat ut att jag nog haft garn till ett eller två varv till men vettetusan om jag orkar repa och göra om.
Nöjd som tusan iaf att jag fixade det!!

Kass FBbild: Bild
Användarens profilbild
Av hörnsten
Skulle någon vilja vara så vänlig att maila mönstret till ananassjalen till mig? :D
Blir så sugen av alla fina bilder!
Av Fab
:hello:
Ananassjalarna :love:

Jag har precis stickat en trekants-sjal i rätstickning med lite hålmönster av ullgarn. I beskrivningen föreslås att man kan virka en kant runt för ytterligare dekoration - men hur virkar jag en snygg kant runt? Något mer än bara vanliga fastmaskor krävs väl 8)
Av Sofie
Ett stycke krokad, torktumlare-filtad barntoffla.
Gjorde den på frihand. Skrev inte upp varvantalen innan jag tovade den :Hahaa: tror ni den andra blir likadan?
Marks o kattens eco ull, kroknål 6,5mm, knit stitch.
Bild
Av Sofie
Surfar på telefonen. Är bilden giganto-enorm hos er också?
Användarens profilbild
Av Molinia
Sofie skrev:Surfar på telefonen. Är bilden giganto-enorm hos er också?
Jag ser bara halva. Såna skulle min man gilla!
Användarens profilbild
Av Pilotta
Hej!
Har precis virkat färdigt en mormorsfilt med hexagoner, är det nån som vet hur man gör en snygg kant när det är hexagoner?
Jag har tyvärr inte möjlighet att lägga upp en bild just nu men kommer göra det så snart jag kan.
Tacksam för svar :D
Användarens profilbild
Av Fryle
Fab skrev::hello:
Ananassjalarna :love:

Jag har precis stickat en trekants-sjal i rätstickning med lite hålmönster av ullgarn. I beskrivningen föreslås att man kan virka en kant runt för ytterligare dekoration - men hur virkar jag en snygg kant runt? Något mer än bara vanliga fastmaskor krävs väl 8)
Jag är, som ni väl förstått vid det här laget, mycket förtjust i snäckkanter. Titta tidigare i tråden, så ser du den. :D
Användarens profilbild
Av trollmamma
tk81 skrev:
hörnsten skrev:Skulle någon vilja vara så vänlig att maila mönstret till ananassjalen till mig? :D
Blir så sugen av alla fina bilder!
det kan jag göra om jag får din mailadress
Oj en sånn har jag länge velat göra :love: men inte hittat mönstret .. jag vill oxå gärna få / köpa det

trollmamma att gmail punkt com :app:
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 117

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?