Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sagogrynet
Jag syr i lite olika storlekar, framförallt mindre. Jag tycker att de där stora är så otympliga och tunga. Jag vill att vetet ska stanna i formen, alltså, när kudden blir för stor så rinner vetet ner i ena sidan och det gillar inte jag.
Här är en bild, men jag ska försöka ta en bättre, så att man ser de andra storlekarna och formerna.
http://sagogrynet.wordpress.com/2010/09 ... -lindring/
Av sassa78
om man känner nån bonde kan man köpa havre av dem per kg.. och det kostar inte många kronor:)
Av petwol
sassa78 skrev:om man känner nån bonde kan man köpa havre av dem per kg.. och det kostar inte många kronor:)

Det var det som jag funderade på... grannen har ju kor, men det kanske bara var hel havre som inte var bra, hur är det med krossad ellar mald :hmm:
Emma_oh skrev:Jag sydde ett mens-bälte åt min syster. Det är ett vetebälte med sydda rutor fyllda med vete som man kan fästa kring magen när man har mens.
smart :tumup:
sagogrynet skrev:Jag syr i lite olika storlekar, framförallt mindre. Jag tycker att de där stora är så otympliga och tunga. Jag vill att vetet ska stanna i formen, alltså, när kudden blir för stor så rinner vetet ner i ena sidan och det gillar inte jag.
Här är en bild, men jag ska försöka ta en bättre, så att man ser de andra storlekarna och formerna.
Jättefina :D

Jag tänkte sy några mindre samt någon som är lite anpassad för nacke/axlar. Kanske med sömmar på tvären så att vetet eller vad det nu blir stannar och inte kasar ner till kanten. :hmm:
Användarens profilbild
Av SCSI
Jag letar bild på mina veteråttor, det BORDE finnas nånstans, men de har sprungit och gömt sig... jag sydde dem när jag hade en sjuk tamråtta som behövde hjälp att hålla värmen, så formen var liksom given... =)
Användarens profilbild
Av sagogrynet
petwol skrev:
sagogrynet skrev:Jag syr i lite olika storlekar, framförallt mindre. Jag tycker att de där stora är så otympliga och tunga. Jag vill att vetet ska stanna i formen, alltså, när kudden blir för stor så rinner vetet ner i ena sidan och det gillar inte jag.
Jättefina :D

Jag tänkte sy några mindre samt någon som är lite anpassad för nacke/axlar. Kanske med sömmar på tvären så att vetet eller vad det nu blir stannar och inte kasar ner till kanten. :hmm:
Tack!
Ja, när jag syr lite större modell så syr jag några raka längder som inte går hela vägen till kanten. Då stannar vetet men man kan fortfarande flytta på det om man vill...
Av Smultronbarn
Ett tips är att blanda i lite torkade lavendelblommor bland veten (eller vad man nu fyller värmaren med). :tumup: Då luktar det gott, samt att den aromatiska doften verkar avslappnande.

Lycka till med dina vetevärmare! :D
Användarens profilbild
Av Panakeia
havre har inte lika bra energivärde. Det är också vassare spets på än vetet som är mer rundkornigt - det gör att det lättare gör hål på tyget och letar sig ut.

Riktmärke - ju hårdare desto bättre energivärde

Jag köpte vete 25 kgs på granngården härromdagen 109 kr tror jag det kostade. Då kan man ju så lite också så kan man ha egen vete nästa år ;-)

Läs mer här
Av petwol
Panakeia skrev:havre har inte lika bra energivärde. Det är också vassare spets på än vetet som är mer rundkornigt - det gör att det lättare gör hål på tyget och letar sig ut.

Riktmärke - ju hårdare desto bättre energivärde
Bra att veta :tumup:

Igår var maken inne och köpte en säck på granngården så nu kan jag sy så det står härliga till... om jag fick någon tid vill säga :roll:

Tänkte sy en till oss var och en till bonustjejen samt några små till A och N och några att ge bort samt en stor till mamma som har problem med ryggen. Svärmor ville också sy några så det går nog åt en 10kg och då var det MYCKET billigare med en 25kg säck. Men det känns lite skumt att ha en fodervetesäck i hallen frågan är var den ska stå. Kanske under sybordet :hmm:

Nu återstår det i vilket material själva innersäcken ska vara :hmm: Linne eller gammeldags lakan? (alltså sådana som är ganska kraftiga) Ni som syr små... har ni en inner och ytterpåse då med? Kan tänka mig att de blir skitiga om det leks mycket med dem :hmm:
Av gurkan
SCSI skrev:Syrran massproducerade vetevärmare ett år och köpte en hel säck från nån lokal kvarn... Vi hade fasligt roligt åt hennes säck med helvete som stod i ett hörn av köket. :)
:Hahaa:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?